drie piepen met een msi KT4V mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een computer met een msi kt4v moederbord en 512 400ddr geheugen . Ik heb er een tweede hd ingeplaatst lege artis, master, slave met een cdromspeler en na het opstarten krijg ik nu drie piepen. Alles nog eens goed aangestampt maar het probleem blijft. De msi heeft 4 diagnostische ledjes en die geven aan: dat er een memory probleem is bij het testen van de memory en dan blijft ie hangen met die drie pieps. Ik heb uit een andere computer het geheugen gehaald en gewisseld maar het probleem blijft en de mem. reepjes zijn dus niet kapot. Herkent iemand dit probleem of weetie gewoon alles en weet hij een oplossing????

groeten

elbert kok

Het merk mobo is op zich niet zo interessant, welk merk Bios heb je ..............?

pasja ami

Mooie sites geeft toch weer wat meer info dan de ledjes van het mobo. Ik zie nu ook dat het de video kaart kan zijn....nou nog ff kijken hoe ik het kan oplossen.... heb al eerder moet manipuleren met die videokaart en opeens doetie het dan weer.
egkok

Memory

Let ook op dat sommige mainbords graag willen dat je bepaalde banken gevuld hebt.

BV somige mainbords willen dat bank 1 en of 2 gevuld is en bij mij BV. moet minimaal bank vier gevuld zijn.

Of sommige mainbords hebben 4 banken waarvan 2 voor SDram en 2 voor DDRram, let dus ook goed op dat je doe goede soort Memory in de goede soort bank zet.

grtjs jjw

Is opgelost. Het was de videokaart die de boel zat te verzieken. Een andere erin en toen deed ie het, daarna weer de oude erin en toen was alles gepiept

thnx

elbertkok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan