drie tabellen hoe selecteer ik in een form een van de drie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Ik heb in mijn Db drie tabellen die ik vervolgens in een formulier naar een verzamel tabel wil maken.
Mijn vraag is nu hoe krijg ik in een formulier een selectievak zodat hij naar een van de drie tabellen verwijst en in een volgende selectievak dan de dingen uit een van de drie tabellen.

Ik heb in elke tabel een soortId gezet als verwijzing en de ID's uit de drie tabellen staat samen met het soortID in de verzamel tabel

Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet; sowieso zet ik bar veel vraagtekens bij het idee om gegevens uit 3 tabellen te 'verzamelen' in één tabel; verzamelen doe je met postzegels, niet met gegevens. Die héb je namelijk al, dus waarom zou je dubbelen? Lijkt mij nergens voor nodig. Er zijn uiteraard uitzonderingen (verkooprecords waarbij prijzen veranderen) maar over het algemeen wil je één gegeven maar één keer opslaan. Althans: dat zou je moeten willen. Dus leg eens uit wat je eigenlijk wilt bereiken.

Gaat nog steeds over me zone's die ik idd ook in een tabel zou kunnen zetten met een SoortID in een tabel maar ik wil die drie apart houden vandaar in drie tabellen en de verzamel tabel staat andere gegevens + een van de drie zone's
Jij kunt rechtstreeks in de DB kijken zover ik weet ;)

Moet je even vertellen welke van de db's ik kan gebruiken :).

hmmz testen had ik via live gestuurd ;) en ja wil de DB best ombouwen qua tabellen indien nodig :P

De versie wat nu gebruikt wordt heb ik je gestuurd net via mail...en krijg ik het niet veranderd tja dan blijft deze voorlopig zo draaien :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan