drie vragen omtrent Nokia N70

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Beste Nokia N70 vrienden,

Ik heb hem nu 3/4 maanden en over het algemeen ben ik erg tevreden alleen heb ik een paar vragen waar ik niet uitkom. namelijk:

- Als ik geen outlook gebruik, kan ik dan niet synchroniseren, moet ik dan persee gebruik gaan maken van Outlook of zon ander programma ??

- Wat houdt de harde restart in...wat word er dan allemaal verwijderd, dus wat moet ik zeker backuppen, en hoe doe ik die harde restart dan.

- Sinds een week blijft het icoontje met het pijlte van Uitgaand bericht (dat normaal bij het verzenden van een sms rechtsboven verschijnt en verdwijnt) staan. wat is daar de oorzaak van??

Bedankt,
groetjes DeadBeauty

gebruik je geen pc suite dan van nokia zelf om te synchroniseren....

een harde reset is het "tijdelijke geheugen" dus alles wat nog niet opgeslagen is te verwijderen.... dat wilt zeggen stel er loopt wat vast... dan kan je met de harde reset het probleem verhelpen...

en wat betreft het uitgaand berichtje: heb je al eens in je outbox gekeken... het kan zijn dat er iets niet verstuurd is.of het is een "bug" dan kan je dat ook vaak weghalen met een harde reset en anders met een firmware update... mocht je die firmware update doen, onthoudt dan wel dat al je instellingen en dergelijke verloren gaan.

ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb,

mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.

met vriendelijke groet,

sander

van Viritel

jawel, maar als ik synchroniseren selecteer in mijn pc suite, vraagt hij naar outlook gegevens, maar ik gebruik outlook helemaal niet :s ....snap er niks van :s

en hoe doe ik een harde reset ?

ja ik had hem al aan en uitgezet en berichten door gebladerd, ook al een hoop uit mijn inbox gehaald maar hielp allemaal niets

gr DB

Een harde reset kan je meestal in je menu doen ( fabrieks instellingen terug zetten)
of ergens aan de toestel zit een gaatje waar je met een dunne voorwerp in kan duwen om een reset te geven.
Je hoeft niet bang te zijn dat je contacten en zo ook worden gewist.

Die pijltje kan best beteken dat je mobiel is doorgeschakeld!!!!!! dus kijk onder instellingen om je doorschakelingen te blokkeren.

Met vriendelijke groet,

Ilker Nurdogan
Adviseur Inbouw Services Viritel
**ilker@viritel.nl**

jawel, maar als ik synchroniseren selecteer in mijn pc suite, vraagt hij naar outlook gegevens, maar ik gebruik outlook helemaal niet :s ....snap er niks van :s

Wat wil je eigenlijk gaan synchroniseren? Je agenda? Je contacten? Je hebt hier inderdaad zoiets als Outlook voor nodig op je pc.

Als je gewoon je data van je telefoon veilig wilt stellen op je pc, kies dan voor Back up i.p.v. synchroniseren. Synchroniseren betekent niks anders dan dat de contacten en agenda-items in Outlook en in je telefoon aan elkaar gelijk worden getrokken. Als je geen Outlook of iets dergeljiks gebruikt, hoef je dus niet te synchroniseren.

Sinds een week blijft het icoontje met het pijlte van Uitgaand bericht (dat normaal bij het verzenden van een sms rechtsboven verschijnt en verdwijnt) staan. wat is daar de oorzaak van??

Ga naar Menu, Berichten, Outbox en kijk of hier nog een bericht tussen staat. Zo ja, verwijder dan dit bericht of probeer het nog een keer te verzenden.

1; synchroniseren kan je ook met andere Nokia telefoons hoeft niet persé met outlook.

2; bij een harde reset verlies/verwijder je alle gegevens zoals berichten,tel.nrs,tel. instellingen,software wat je hebt geinstalleerd enz. Je kan een harde reset uitvoeren door in de standby screen de volgende code in te toetsen *# 7370 # en daarna de beveiligings code van je toestel. ( standaard is het bij Nokia 12345 of je moet het veranderd hebben. )

3; na een harde reset verdwijnt ook het pijltje van de niet verzonden bericht, je kan ook naar de box van verzonden berichten of naar uitgestelde berichten gaan en handmatig deze verwijderen.

:) ;)

De term harde reset wordt hier tegengesproken door verschillende mensen, bij mijn telefoon is een harde reset, alles weg, berichten, contact personen, instellingen, ringtones ALLES, een softreset is het terug halen van mijn fabrieksinstellingen. let dus goed op wat je precies wilt. Bij mij staat het in de handleiding ( ook de termen harde + soft reset ).

Klopt allemaal, even in het kort; harde reset ( alles word gewist ) *#7370 #
soft reset ( naar fabr. instell.) *# 7780 #
full Format ( alles wissen + formateren) ster( * ) , groene toets (opneem toets) en de 3 ( cijfer 3 ) gelijktijdig indrukken en ingedrukt houden ,toestel aanzetten tot het woord formateren verschijnt dan de 3 toetsen loslaten. :thumb:

ok bedankt het is al opgelost.

maar nu nog iets, als ik in mijn contacten lijst iemand 2 nummers geef, bijvoorbeeld mobiel en werk.

Als ik dan word gebeld door het werk nummer, staat er gewoon het nummer en niet bijvoorbeeld de persoon+werk ofzo, dat is stom, ligt het aan een instelling??

gr DB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan