Drie zoekcriteria voor verzendlijst Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

ionahe

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Berichten
9
Goedemorgen,
Ik heb een (grote) adressenlijst in een .txt-file die gebruikt moet worden als verzendlijst voor brieven in Word. De gebruiker wil kunnen filteren op drie velden (naam, adres en woonplaats). Uit de gefilterde lijst wordt vervolgens een keuze gemaakt. Ik heb een oplossing in Excel, waarbij de txt-file eerst op een sheet wordt ingelezen, daarna in een listbox. Het filteren gaat op dezelfde manier (dus op het werkblad met Excel-formules en daarna in een listbox). Het mooiste zou een oplossing zijn mbv een userform in Word.
Toelichting op bovenstaande:
Ik heb een .txt-file met een adressenlijst. Deze moet worden ingelezen in een listbox in VBA. De gebruiker wil dan een deel van de achternaam, straat of woonplaats kunnen invullen (in comboboxen) en dan de selectie krijgen in een tweede listbox. Hieruit wordt één record geselecteerd. Dit wordt neergezet in bijvoorbeeld een Word-tabel of Excel-sheet. Dit is weer gekoppeld aan een mailmerge-document.
Dus: txt-file --> listbox --> selectie via comboboxen --> tweede listbox met selectie --> selectie één record --> in adreslijst in word-tabel of excel --> brief in mailmerge document.
 
Laatst bewerkt:
Wil je de keuzelijsten afhankelijk van elkaar hebben?
 
In de mailmerge methode van Word zit een selectieroutine ingebakken.
 
selectieroutine word

De selectieroutine in Word is helaas niet toereikend voor de gebruikers.
 
Ik heb geen idee of ik op een individuele vraag kan reageren, dus maar even zo. De keuzelijsten zouden bij voorkeur wel afhankelijk van elkaar moeten zijn. Dus als er jansen en amsterdam wordt gekozen, alleen de jansens in amsterdam etc.
 
Plaats dan eens de voorbeeldbestanden.

Maar het lijkt me stug:afdruk samenvoegen filteren.GIF
 
Laatst bewerkt:
Ze willen blijven werken zoals ze dat nu doen. Nu krijgen ze de volledige lijst met alle tandartsen te zien met daarboven drie selectievakjes. Daar typen ze een substring in waarmee de lijst op het scherm op hetzelfde moment wordt beperkt tot dat zoekcriterium. Ze hoeven dus niet elke keer zelf het zoekscherm op te roepen en in te vullen. Het gaat om typistes die de hele dag door patientbrieven uittypen, niet af en toe een brief. Daarom moet het zo snel en efficient mogelijk.
 
Hebben die tandartsen geen uniek identificatienummer ? (al is het maar postcode & huisnummer)
 
De tandartsen hebben wel een id, maar dat staat niet in het dossier. Vandaar de noodzaak voor een zoekfunctie.
 
Welke gegevens zijn dan wel bekend ?
Hoe worden de gegevens aangeleverd ?
Die matching kan volgens mij helemaal geautomatiseerd verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Bekend zijn naam en woonplaats. Deze staan in een papieren dossier.
 
Ik heb het nu opgelost door de Excel-macro op te starten in Word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan