driehoek in visual basic 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Hoe maak ik in visual basic een driehoek? Dit kan ik doen met gewoon 3 lijnen natuurlijk, maar ik wil deze driehoek ook met een kleur vullen, met een rechthoek kan dit door ,BF achter een lijn te zetten, maar ja dit gaat dus niet met een driehoek die gewoon uit 3 lines gemaakt is.

Het idee is simpel, er stond in een boek een opdracht op een tekening in vb te maken van een landschap met een simpel huisje. Alles is dus gelukt behalve dat huis, want dan wil ik het puntdak ook opvullen met een kleur dus.
 
En als je de driehoek gewoon in paint tekent en dan het plaatje in een picturebox zet zonder rand, en in de form_load() de backcolor van de picturebox instelt dmv pictureboxnaam_backcolor = rgb ( rood , groen , blauw)? :)
 
dat is natuurlijk niet programmeren maar gewoon in paint een tekening maken.
 
En dan de background color instellen van de picturebox slaat natuurlijk ook nergens op, want dan kleur je niet de DRIEHOEK in maar de PICTUREBOX, dus dat gaat ook niet op.
 
Geplaatst door Robbert1978
En dan de background color instellen van de picturebox slaat natuurlijk ook nergens op, want dan kleur je niet de DRIEHOEK in maar de PICTUREBOX, dus dat gaat ook niet op.
Ik heb het over de achtergrond van de picturebox, die wordt namelijk niet goed transparant.

En je ligt nu wel de simpele methode om het gewoon effe in paint te tekenen af te kraken, maar die lijntjes-techniek is geen haar beter hoor.
 
ik snap opzich wat je bedoelt, maar volgens mij gaat dat ook niet werken. Is er geen code waarmee je een driehoek kunt maken net zoals een cirkel en een rechthoek? en dat je met F erachter hem kan Fillen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan