driehoekje verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdwinKlepper

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 sep 2016
Hoe krijg ik het driekhoekje weg (gebruik om de sorteer opties te voorschijn te toveren) in een subformulier in de kolomtekst, heb het ooit geweten, maar ben het kwijt.

Bijvoorbaat dank,

Edwin

PS. heb gezocht op het internet, maar weet niet de exacte term voor dit driehoekje?

Bijlagen

• test.jpg
    test.jpg
    17,1 KB · Weergaven: 53
Waarom je dat zou willen is mij een raadsel... wat is er op tegen als een gebruiker sorteert op een kolom? Moet-ie toch zelf weten? Je bent ook een stuk verder als ik want je hebt ooit geweten dat het kon, en hoe je het uit kon zetten :). Mij is die die edele informatie nooit ter ore gekomen.... zou het dus ook niet onthouden hebben, want ik vind het dus een behoorlijk irrelevante optie.

Ter zake: je opent met zo'n 'driehoekje' een keuzelijst, dus wellicht dat zoeken op 'disable combobox in datasheet subform' het gewenste resultaat oplevert.
In mijn databases zul je dus nooit subformulieren in datasheet weergave tegenkomen, ik vind die a) gruwelijk lelijk, b) onhandig en c) je kunt er veel minder op programmeren.
En dat lost jouw probleem natuurlijk ook gelijk op: maak er een normaal doorlopend formulier van, en je bent van die driehoekjes af :).

Laatst bewerkt:
Als ik zou weten hoe ik het veranderd van datasheet weergave naar doorlopend zou ik dat willen proberen.
Ben echter een beginner, is dit eenvoudig te doen?

MVG

Edwin

Het subformulier is alleen maar voor weergave.

Er zijn drie soorten formulieren: Enkelvoudig, Doorlopend en Datasheet. Elke vorm kun je simpel kiezen vanuit de eigenschappen van het formulier, tabblad <Opmaak>. Daar zit wel een probleem bij: een formulier dat wordt aangemaakt in de Datasheet weergave, is eigenlijk opgemaakt als Enkelvoudig formulier. En het is een behoorlijke (opmaak) klus om daar achteraf een fatsoenlijk doorlopend formulier van te maken. Beter (want: sneller) is het dus om met vanuit het lint een nieuw doorlopend formulier te maken, en dat aan te passen.

De oplossing voor het driekhoekje is er nog niet, maar een doorlopend formulier werkt in mijn geval ook, maar kost meer tijd dan alleen het driehoekje weghalen, wanneer ik het weer weet meld ik het hier!

Edwin

Steek je tijd in nuttigere zaken, want dit kan echt niet. Tenzij je persoonlijke toegang hebt tot Bill Gates en hij je nog een vriendendienst schuldig is :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan