dringend!!! BIOS POWER-ON zit vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

topmas38

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2002
Sorry dat ik dit bericht in alle forums plaats maar het is een noodgeval. Ik heb een power-on password in het BIOS ingesteld [2500.3]. als ik de computer opstart krijk ik bovenin het scherm de tekst: 'Power-on Password' en daarachter een sleuteltje. Ik heb geen mogelijkheid om hier iets in te typen, alleen ENTER werkt als ik 3 keer op ENTER druk krijg ik dit tekentje: ¤ te zien en kan ik niets meer doen behalfe een HARDE reset. Ik heb dit gedaan bij een openbare computer dus ik heb er een beetje haast bij. Alvast HEEEEEEL erg bedankt voor alle reacties

De Cmos jumper loshalen en op de ander pinnen zetten daarna weer terugzetten en opnieuw opstarten.

Had ik al bedacht maar het is een openbare ruimte dus je mag de kast niet openmaken

Heb ik ook gehad (d8 award bios) heb gewoon het wachtwoord ingetypt (verschenen ook geen tekens op scherm) daarna op enter gedrukt, toen bootte de pc verder. Dus de tekens bleven onzichtbaar.

neem de pc mee naar een niet openbare ruimte dan maak je hem daar open.

Ik heb het vermoeden, dat het een computer betreft waar hij normaal gesproken niet aan mag komen, zoals
bv in een bibliotheek.

Effe meenemen zal dan moeilijk gaan.

Vaag verhaal is het wel, meestal zijn pc in 'openbare'ruimte dusdanig beveiligd dat je de bios niet in komt.

Dsu ben nog steeds erg benieuwd waar dat ding dan staat!!!

Unlocken

neem de pc mee naar een niet openbare ruimte dan maak je hem daar open.

Wat zou meer opvallen?

De pc openschroeven of hem even meenemen. :D

Ik ben ook benieuwd naar het hoe en waar van die pc.

Ik ben het met DarkZen eens, normaal zie je die tekens niet en is een enter voldoende om hem op te laten starten.

grtz.

Waarom heb je eigenlijk een BIOS password ingesteld op een openbare computer:p

Ik denk dat hij het niet mocht en dus toch stiekum wél heeft gedaan.
Maar ja, nu kan hij niet ontkennen dat hij er tóch aan gezeten heeft.

Ik denk dat ie er tussen uit is geknepen tis al 21.30 !

en er komt geen reactie meer

de sniek :-)

Wat boeit het ook. Het is toch een openbare computer. Gewoon niet meer terugkomen naar die plek. Pech voor de systeembeheerder:D

Geplaatst door harmen__666
Ik denk dat ie er tussen uit is geknepen tis al 21.30 !

en er komt geen reactie meer

de sniek :-)
TADAAA daar ben ik weer. Ik kom daar wel vaker dus er niet meer terug komen heeft geen zin. Ik heb het wachtwoord ingevoerd en daarna op enter gedrukt maar dan staat er een sleuteltje met een kruis erdoor, na 3 sleuteltjes kan niets anders dan een HARDE reset. Ennuh het BIOS was niet beveiligd en ik kan er ook niet meer in komen. Dit doen was trouwens met toestemming van de beheerder. (die weet niet zoveel van computers af en is dus ook niet de systeembeheerder wie heeft er dus eigenlijk een probleem.)
Topmas

Als je dat mocht doen mag je vast ook wel even die computer losschroeven als je het even vraagt. Dat is een kwestie van nog geen 5 minuten.

Ik ben niet zo goed met IN de computer iets doen dus is denk dat ut de systeembeheerder zijn probleem =. Ik ga er vandaag heen dus ik hoop dat ze me niets verwijten. :rolleyes:
topmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan