DRINGEND! crash bij booten, foutcode 0x0000007E

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielvd2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
De laatste dagen merkte ik dat het proces _ex-08.exe bijna altijd 99% CPU gebruikte

Hallo, Mijn computer crasht telkens weer bij het booten. Ik krijg dan een bluescreen(0.5 seconden) en dan herstart hij. Als ik in veilige modus probeer te booten, krijg ik juist hetzelfde. Wanneer ik deze week mijn computer probeerde af te sluiten, kwam het blauwe scherm er op (windows wordt afgesloten) en dan herstarte hij gewoon, dus de enige manier om hem uit te schakelen was wel de on/off knop. Ik heb dit meermaals moeten doen.
Hoe kan ik mijn computer terug opstarten en de fouten opsporen?
Ik heb windows xp Home edition sp3

aub, niemand reageert op andere forums...

dsc02709r.jpg

Bijlagen

• dsc02709r.jpg
    dsc02709r.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 57
Je zult de harde schijf even moeten uitbouwen en in een andere pc inbouwen (of extern eraan hangen via apparaten zoals deze set of deze set of deze set).

Dan op zoek gaan naar het crashdump bestand (staat normaal gesproken in de MiniDump map onder de Windows map op je schijf) en daar dan een programma (zie hieronder) op loslaten om te kijken of het misschien een software- of driverprobleem is.
Crashdumps kun je inlezen en analyzeren met Debugging tools for Windows. Installeer dus die Debugging Tools for Windows.

Na installatie Debugging Tools for Windows:
1. Start -> Programma's -> Debugging Tools for Windows (x86) -> WinDbg
NB: Als je op dat moment Vista of Windows 7 gebruikt moet je rechtsklikken op WinDbg, en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
2. File -> Open Crashdump
Blader naar het .dmp of .hdmp bestand (in de \Windows\MiniDump map van jouw schijf) en klik op Open.
3. Invullen (of knippen en plakken) op de WinDbg prompt (incl. de '.' aan het begin) en dan de Enter-toets indrukken:
.sympath SRV*C:\localsymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
4. Invullen op de WinDbg prompt (incl. het uitroepteken aan het begin): !analyze -v
5. Probeer de uitvoer van 4. te interpreteren. Gebruik Google etc.
Ook kun je informatie vinden hier, vooral vanaf "Het dumpbestand controleren".
Eventueel kun je die uitvoer van 4 ook kopiëren naar het klembord en dan plakken in je volgende posting als je er niet (helemaal) uitkomt.

Algemene opmerking: De "Workspace vragen" vanuit WinDbg mogen met Nee beantwoord worden.

Succes,

Tijs.

Daarnaast:

_ex-08.exe is een kwaadaardig virus (trojan)...

Download en gebruik een removal tool...
Handmatig kun je deze bestanden vast verwijderen:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\78641329\78641329.exe
C:\Documents and Settings\[UserName]\Desktop\Security Tool.lnk
C:\Documents and Settings\[UserName]\Start Menu\Programs\Security Tool.lnk
C:\Windows\Temp\_ex-08.exe

In aansluiting op ErpCity: Als je je schijf bij iemand anders hebt kunnen inbouwen (of zo'n extern setje gebruikt) dan zou je die bestanden weg kunnen halen. Natuurlijk moet je dan de C: schijf uit de instructie van Erpcity vervangen door de schijfletter die jouw schijf op die andere computer gekregen heeft.

Overigens is er nog iets wat je kunt doen om op je eigen pc (dus zonder uitbouwen) die acties van ErpCity uit te voeren:
Wat je zou kunnen doen is het maken van een Ubuntu opstart-cd. Die kun je branden met Nero (Recorder -> Burn image) of m.b.v. ImgBurn (Write image file to disk). Omdat je pc nu niet opstart zul je die CD bij iemand op de computer moeten maken en dan overbrengen naar je eigen computer en dan in je BIOS aangeven dat je van CD-ROM wilt opstarten.
Hopelijk heeft de Ubuntu opstart-cd direct de drivers voor je harddisk-controller aan boord, anders krijgen we geen toegang tot je harde schijf...

Ubuntu opstart-cd is hier te vinden.
Kijk hier voor het werken met bestanden en mappen.
Verder staat hier hoe je kunt opstarten van de cd zónder Ubuntu ook te installeren. Dat is namelijk wat we willen: We willen m.b.v. de Ubuntu-cd toegang krijgen tot de bestanden op je C: schijf, zodat we het register kunnen repareren.
Verder zou je hier nog verder wat bekend kunnen worden met Ubuntu (bijv. de sectie "If you’ve been using Windows")
Verdere informatie: hier, speciaal gericht op diegenen die altijd Windows gebruikt hebben.

Goed, je start dus op van de Ubuntu CD zonder het op je harddisk te installeren. Kijk dan na of je je harde schijf kunt zien. Voer daarna de acties uit die ErpCity heeft aangegeven.

Succes,

Tijs.

hmm

ik kan je een alternatief voorstellen, mede omdat ik hiermee dit weekend ben zoet geweest: gebruik een bij de pc meegeleverde diagnostiek CD of Windows DVD.

Afhankelijk van de pc leverancier (in mijn geval Dell) kun je beschikken over een
[a] Resource-CD: hierop kan een diagnostisch programma staan voor foutopsporing
en/of een
Windows DVD: wat als je hiermee Windows opstart?

Let op: in de BIOS van de pc kun je je opstart-volgorde instellen als
1= CD Rom
2 = Harddisk etc.

Deze weg geeft de opties om Windows te
R(epareren) of opnieuw
I(nstalleren)

Als je Windows eenmaal op de pc hebt staan, dan dien je qua updates weer vooraan te beginnen, maar je programma's en data worden herkend als vóór je problemen.

Veel succes want elke genoemde weg heeft de kans tot goede resultaten te leiden :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan