Dringend hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWeb1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Berichten
111
Goedemorgen,

ik heb gisteren een gigantische blunder begaan. Ik wilde met Parttion Expert 9.0 mijn C: aanpassen. In mijn enthousiasme heb ik hem eerst geformatteerd en daarna verwijderd. Natuurlijk (stom van me) geen 'rescue diskettes' gemaakt).

Na het plaatsen van mijn XP-CD ging de PC in een loop en kwam op een gegeven moment met de melding 'ongeldige partitietabel'. Nu heb ik allerlei zaken al gelezen op dit forum, maar kom er niet (helemaal) uit hoe ik e.e.a. kan herstellen.

Zou iemand van jullie deze sufferd 'bij het handje willen/kunnen nemen' en mij stap voor stap uitleggen hoe ik mijn C:/partitie kan herstellen, zodat ik XP-Pro weer kan installeren?

Ik heb een Maxtor 120 Gb grote harde schijf, die ik heb opgedeeld in 4 partities (althans dat was mijn bedoeling).
C:/ ben ik dus kwijt??
D:/ staan mijn brieven e.d. op
E:/ staan mijn foto's en filmpjes op
F:/ heeft ook XP-Pro en deze gebruik ik voor mijn muziek (Cubase e.d.)

Het liefst zou ik delaatste 3 (maar in ieder geval D en E) gered willen zien, maar als het echt niet anders kan.....tja.

Ik hoop dat iemand mij kan (en wil) helpen. Op voorhand alvast dank voor je moeite,

met vriendelijke groet,

Ron.
 
Laatst bewerkt:
wel, kan je opstarten vanaf je F partitie (waar volgens jou ook XP opstaat)

aangezien je alleen partitie c geformatteerd hebt, en gewist hebt, is dit geen probleem voor de andere partities
 
Vervolgvraagje

wel, kan je opstarten vanaf je F partitie (waar volgens jou ook XP opstaat)

aangezien je alleen partitie c geformatteerd hebt, en gewist hebt, is dit geen probleem voor de andere partities


Dank voor je snelle reactie. Helaas kan ik daar niet (meer) komen. Bij het aanzetten van de PC blijft hij, na de melding 'Boot van CD' (3 maal zelfs?) hangen op de melding 'ongeldige partitietabel'. Ik wou dat ik inderdaad van F:/ zou kunnen opstarten, maar hij start gewoon niet op.
 
heb je nog een andere pc ter beschikking? ook eentje met XP?

het beste wat je nu kan doen is de harde schijf uit je pc halen, in een externe HDD-case plaatsen of in een andere pc en vanaf die pc backup maken van alle partities, ook die volledig wissen (lege HDD maken) terug in je gewone pc proppen en windows opnieuw installeren

en dat "ongeldige partitietabel" slaat ofwel op het feit dat je die ook hebt gewist ofwel dat die doorverwijst naar de C, maar dat de C er niet meer is.
 
Laatst bewerkt:
Thanx

heb je nog een andere pc ter beschikking? ook eentje met XP?

het beste wat je nu kan doen is de harde schijf uit je pc halen, in een externe HDD-case plaatsen of in een andere pc en vanaf die pc backup maken van alle partities, ook die volledig wissen (lege HDD maken) terug in je gewone pc proppen en windows opnieuw installeren

en dat "ongeldige partitietabel" slaat ofwel op het feit dat je die ook hebt gewist ofwel dat die doorverwijst naar de C, maar dat de C er niet meer is.

Nee, geen andere PC maar ik heb ergens ook iets gelezen over fixmbr o.i.d.? Kan dat eventueel ook de oplossing brengen of zijn er nog andere commando's (Fdisk/Gdisk....allemaal op dit forum al genoemd)? Ik neem aan dat dat dan vanuit de herstelconsole zou moeten werken, met de XP-CD als opstarter?
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , achter de prompt trommel je: fixmbr - fixboot; beide gevolgd door " enter" .

Nu zou de niet-toegewezen ruimte (voorheen je C-partitie) weer gezien moeten worden door de Win XP installatie-CD.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , achter de prompt trommel je: fixmbr - fixboot; beide gevolgd door " enter" .

Nu zou de niet-toegewezen ruimte (voorheen je C-partitie) weer gezien moeten worden door de Win XP installatie-CD.

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

Even voor alle zekerheid; ik neem aan eerst fixmbr<>enter en dan fixboot<>enter? Enne.....dank voor je reactie,

Groet,
Ron
 
Hoi !

Yep !

Greetz,

Harry.

Hoi harry,

helaas, hij blijft loopen. Als ik kijk naar de c:/ zie ik deze wel om XP op te installeren. Hij pakt ook alle bestanden uit....geeft aan 'PC wordt over 15 seconden opgestart' en dan gaat ie weer doodleuk naar het keuzemenu...installeren, herstellen (R) of exit.

Wat kan ik nu nog doen of is de harde schijf naar de s........r?

m.vr.gr.
Ron
 
Hoi !

Wel de betr. partitie eerst geformatteerd ?

Wel een originele Win XP-CD ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi harry,

helaas, hij blijft loopen. Als ik kijk naar de c:/ zie ik deze wel om XP op te installeren. Hij pakt ook alle bestanden uit....geeft aan 'PC wordt over 15 seconden opgestart' en dan gaat ie weer doodleuk naar het keuzemenu...installeren, herstellen (R) of exit.
Bedoel je direct na de 15 seconden of na het opnieuw opstarten? In geval van het laatste moet je niet vergeten om voor het opstarten de CD weer uit de lade te halen anders dan start hij weer van de CD op in plaats van verder te gaan met de installatie.

Wat kan ik nu nog doen of is de harde schijf naar de s........r?
Ik weet niet wat "s........r" moet zijn maar meer dan een software probleem is dit denk ik niet. Op z'n minst kun je een live CD van een linux distributie branden, daarmee opstarten om vervolgens al je bestanden op een externe HD te zetten.
Wel de betr. partitie eerst geformatteerd ?
Het is en tijde gelden dat ik XP geïnstalleerd heb maar ik dacht dat formatteren ook vanzelf voor de installatie gedaan werd als je hem op een leeg stuk harde schijf laat installeren?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@Naarling: wat is dat nu weer voor nonsens ?
Tijdens de gehele XP-installatie blijft de XP-CD gewoon in de speler zitten !
Alleen moet je na 'n herstart niet op 'n willekeurige toets trommelen, dan gaat de installatie gewoon verder.

Enne...formatteren gebeurt alleen bij 'n niet toegewezen ruimte, en dan kun je ook nog kiezen voor snel-formatteren(niet aan te bevelen), vandaar mijn vraag.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Naarling: wat is dat nu weer voor nonsens ?
Tijdens de gehele XP-installatie blijft de XP-CD gewoon in de speler zitten !
Niet als de CD/DVD bovenaan het lijst boot devices staat bij mijn weten. Anders ben ik meer vergeten dan ik dacht. Als je via een boot diskette hebt gewerkt maakt het inderdaad niet uit of de CD blijft zitten of niet.

Enne...formatteren gebeurt alleen bij 'n niet toegewezen ruimte, en dan kun je ook nog kiezen voor snel-formatteren(niet aan te bevelen),
Hij zei dat hij de partitie verwijdert had, kan natuurlijk zijn dat ik dat verkeerd geïnterpreteerd heb.
 
Hoi !

Wel de betr. partitie eerst geformatteerd ?

Wel een originele Win XP-CD ?

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

het antwoord op beide vragen is 'JA'. Ik heb zelfs de C eerst verwijderd en toen opnieuw aangemaakt en geformatteerd. Ik weet het eigenlijk niet meer; jammer, maar waarschijnlijk naar de reparateur. Laat ik meteen maar extra geheugen en een grotere harde schijf plaatsen.
In ieder geval weer hartelijk dank voor je genomen moeite,

m.vr.gr.,

Ron
 
Goed nieuws

Laat ff weten hoe het afgelopen is.
Succes.

Hoi allemaal,

het is raar, maar waar, maar ik heb mijn PC weer aan de loop gekregen. Niet met alle aangedragen oplossingen, maar (simpelweg?) door het installeren van Windows 7 op mijn C:/schijf. Aanvankelijk dacht ik gisterochtend dat hij e.e.a. ook niet ging doen en heb toen, omdat ik naar mijn werk moest, de installatie afgebroken.
Gistermiddag opnieuw opgestart (zonder CD) en warempel....hij ging gewoon door met installeren. Ik heb nu (op C:/) dus een goed werkende Windows 7. Meteen natuurlijk mijn D: en E: veilig gesteld op een externe harde schijf :).

Morgen ga ik proberen of ik nu op F: mijn XP weer geïnstalleerd krijg. Dat laat ik jullie nog even weten.

In ieder geval....allen, die mij hebben willen helpen (en dat ook goed hebben gedaan :thumb:) nogmaals dank. Als de installatie van XP morgen lukt, kan dit topic, wat mij betreft, op slot.

Allen nog een fijne dag,

met vriendelijke groet,

Ron
 
Succes verder.:thumb:

Hoi allemaal,

nou, het is gelukt hoor. XP staat er weer op en al mijn data is gered. Wel heb ik, voordat ik XP weer ging installeren, alle 'oude' partities gekilled. Daarna XP er op en daarna met EASEUS Partition manager de schijf weer oin zijn oude glorie hersteld. Ik moet alleen de drive-letters nog aanpassen.

Hoe ik dat moet doen, ga ik eerst hier op het forum opzoeken.

Nogmaals dank voor jullie tijd, geduld en hulp. Ik zet deze nu op 'Opgelost',

m.vr.gr.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan