Dringend hulp --> Zwartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels 68

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallow,

Ik heb de laptop van een vriend geleend en kon er de eerste dagen goed op.
Het is namelijk zo'n laptop die, als hij oververhit is, uitvalt. Dat maak ik een paar keer mee & laat hem een paar uurtjes dan rusten.
Gisteren had ik dit weer en zet hem 3 uur later weer op & het aan/uit knoplichtje brand maar ik zie alleen zwart !

Help aub

HP PAVILLON dv6000
Windows XpMedia Center edition 2005

Laatst bewerkt:
Gedaan, doet nix
maar ik voel wel na 10 minute ongeveer dat de laptop sneller gaat,
kbedoel dat hij veel meer geluid maakt

XP cd erin en booten. Dan nog geen beeldscherm respons? Dan moet ik passen.

:confused:
Echt niets dat mogelijk het probleem kan zijn ?
Of iemand kent die er veel over weet ?
please heb het echt nodig :s

XP cd erin en booten. Dan nog geen beeldscherm respons? Dan moet ik passen.

Wat is booten? :D
Maar als men beeldscherm niet reageert, ligt het dan niet gewoon aan men beeldscherm?
Wat moet ik dan doen?

Booten is laptop aanzetten.

Als het een beetje een fatsoenlijke laptop is, heeft íe ook een aansluiting (VGA) voor een externe monitor.

Booten is laptop aanzetten met de XP cd in de cd lade. Dus: lade open XP erin, laptop uitzetten en opnieuw aanzetten. Dan nog geen beeld: héle grote kans dat het beeldscherm overleden is.

ik heb niet zo'n xp disc
Zelf heb ik Vista, maar op die laptop xp
kan ik aan zo'n disc op internet geraken?

Nee, is niet nodig, het gaat alleen om het vaststellen wát er aan de hand is. Stop die Vista CD in de lade en boot.

gaat niet,
**** man enige kans op iets anders?
als dat nu mijn laptop was oké, maar die is van een vriend :S

Behalve een externe monitor op de VGA poort aansluiten kan ik niets anders meer verzinnen.

Jawel, ik kan toch nog 1 ding verzinnen:

bij het aanzetten van de machine met 3 of 4 vingers tegelijk de volgende toetsen herhaaldelijk indrukken en blijven indrukken!

ESC
DEL
F1

Misschien kom je in het bios. Dan heb je iig beeld en weet je dat niet het scherm naar de kl**ten is.

Oké, wat is dat allemaal ? ;d

In de achterzijde van de machine zit mogelijk een poortje waarop je een externe monitor kunt aansluiten. Pak een pc monitor, kijk naar de stekker en kjk of je die ergens in de laptop kwijt kunt / of die stekker ergens past. (Mogelijk in een blauw gekleurde poort)

maar ik ken Extrne monitor niet, weet niet hoe ie eruit ziet en btw er is nix op de achterzijde van mijn laptop.. alleen opzij..
en als ik dan dat draadje gebruik, op wat moet ik dat aansluiten?
op mijn pc?

Ik bedoel met externe monitor gewoon een computer beeldscherm. (van een grote pc)

Pak zo'n monitor en kijk of je de stekker ergens in de zij of achterkant van de laptop kwijt kunt.

Ik bedoel met externe monitor gewoon een computer beeldscherm. (van een grote pc)

Pak zo'n monitor en kijk of je de stekker ergens in de zij of achterkant van de laptop kwijt kunt.

nope (en het is het juiste draadje want beeldscherm viel uit) draadje geraakt nergens in..

Dan resteert alleen nog de ESC - DEL - F1 indruk-optie-actie. Verder ben ik dan even door mij mogelijkheden heen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan