!dringend! odt beschadigd backup ptf

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
mij zus komt hier net binnen met een odt file dit beschadigd is en ze heeft die morgen nodig voor haar school.
openoffice krijgt die echt niet open.
koffice ook niet.
ik weet niet wat er mee mis is maar hij gaat echt niet open.
op twee verschillen de pc geprobeert (windows en ubuntu) maar der komt geen beweging in.

het goede nieuws is dat ze een backup heeft in pdf. maar hoe kan ik die terug omzetten naar odt of doc?

ik heb geprobeert om te kopie/pasten maar dan is haar volledige opmaak weg en om dat bij te werken in een file van 27 blz. is net iets te veel.

ik hoop echt dat iemand mij/haar kan helpen.

bedankt

dj technics

over het algemeen is pdf juist gemaakt om niet terug te zetten naar odt. wat voor melding krijg je als je het programma probeert te openen?

over het algemeen is pdf juist gemaakt om niet terug te zetten naar odt. wat voor melding krijg je als je het programma probeert te openen?

de melding:

het bestand ontwikkelings-map.odt is beschadigd en kan daarom niet worderen geopend. OpenOffice.org kan proberen te repareren.

De beschadiging kan het resultaat zijn van het manipuleren van het document of van structurele schade aan het document tijdens de gegevensoverdracht.

We raden u aan om de inhoud van het gerepareerde document niet te vertrouwen.
Het uitvoeren van macro's is voor dit document uitgeschakeld.

Moer OpenOffice.org het bestand repareren?

wanneer ik op ja klik krijg ik gewoon een leeg document.

PDF convertor

Er bestaan programma's om PDF files terug om te zetten naar een "word" bestand en er zijn heel wat oplossingen, 't is alleszins niet gratis. Het is te vinden via Google. je vindt heel wat via : http://www.google.be/#sclient=psy&h...1&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=3313ad0703bcf3a1
Er bestaat daar een 'gratis' versie. Die heb ik eens geprobeerd om te testen, maar 't lukte mij niet. Veel succes zou ik zeggen.

Groetjes
IvoHs

Je kunt de extensie van een odt-bestand ook veranderen in .zip, het is namelijk een archief, en dan proberen de inhoud daarvan te bekijken. De eigenlijke tekst staat altijd in het bestand content.xml. Als het archief beschadigd is, en dat komt nog wel eens voor, is de kans klein dat er iets te redden valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan