DRINGEND! Windows herinstalleren bij formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

K33

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
8
Hallo,

Ik zou graag mijn computer formateren. Maar ik vroeg me af of ik dan Windows opnieuw moet installeren?

Ik kan ook via Acer eRecovery mijn pc herstellen, is dit beter?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Als je je harde schijf formateerd verwijder je alle gegevens van je harde schijf, dus ook je windows installatie.
Om een installatie makkelijk en snel te doen kun je Acer eRecovery gebruiken.

let wel op dat je éérst een backup maakt van je bestanden die je wil behouden!!!!
van geinstalleerde programma's kun je veelal géén backup maken.
 
Als je je harde schijf formateerd verwijder je alle gegevens van je harde schijf, dus ook je windows installatie.
Om een installatie makkelijk en snel te doen kun je Acer eRecovery gebruiken.

let wel op dat je éérst een backup maakt van je bestanden die je wil behouden!!!!
van geinstalleerde programma's kun je veelal géén backup maken.

Allereerst bedankt voor het antwoord.

Ik heb alle bestanden die ik nodig heb op een externe harde schijf gezet dus dat is in orde.
De programma's kan ik achteraf wel opnieuw installeren.

Maar ik snap niet goed het verschil tussen "op je harde schijf op rechtermuisknop klikken, 'schijf formateren' " en acer eRecovery.

Verwijder je bij eRecovery ook je Windows? Probleem is dat ik die cd rom niet meer heb liggen, dus liever Windows er op laat staan. :eek:
 
Bij de eRecovery gaat je systeem waarschijnlijk opnieuw opstarten en vervolgens een herinstallatie starten.

Als je rechter muisknop doet op je harde schijf en dan de optie formateren zal dit niet werken. Dit heeft te maken met het actieve systeem. Een actief systeem waar windows op dat moment draaid kan zichzelf niet formateren. Deze functie kun je wel gebruiken voor floppy's, usb sticks, extra/externe harde schijven, etc.

Als het goed is kun je met de software van acer recovery schijven zelf maken!
 
eRecovery zal van een verborgen partitie de begininstellingen terugzetten, precies zoals je voor het eerst je pc opstarte. Een voordeel van zélf Windows installeren is wel dat je de hele zooi die Acer erop zet niet hebt, bij eRecovery dus wel..
 
Als leek zijnde is dit wel de makkelijkste oplossing. Als je nog nooit een Pc geinstalleerd hebt kun je beter achteraf Acer zooi verwijderen dan dat je ook nog eens op zoek moet gaan naar al je drivers.
 
Bedankt voor de reacties!

Dus als ik het goed begrijp doe ik best het volgende:

Ik klik gewoon in acer eRecovery op "systeem herstellen naar standaardinstellingen",
en dan gaat mijn pc automatisch opnieuw opstarten en Windows weergeven met alle standaard Acer-applicaties. (Alsof ik hem net gekocht heb met Windows reeds geïnstalleerd)
Dus hoef ik geen cd-roms te schrijven of te gebruiken?
 
Inderdaad! :thumb:

Misschien heb je een C: en een D: schijf, als je dat hebt, zal je D: schijf blijven zoals hij is ;)
Het opnieuw opstarten zal dan wel wat langer duren, tot een uur of misschien zelfs meer.
 
Ik heb inderdaad een C en een D schijf! (D:ACERDATA)

Ik neem aan dat ik de D schijf dan wel rechtstreeks kan formateren via rechtermuisklik.

Bedankt voor jullie informatie!
 
Jup. Succes!

P.S. Rechtsonderin -> Vraag is opgelost ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan