drive geometry

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Net twee weken geleden mijn oude pc opnieuw gepartioneerd en nu krijg ik een 200gb grote schijf.
Nieuwe schijf erin. Windows herkent.
Nu wilde ik met Partition Magic aan de gang en krijg vervolgens de volgende mededeling:
attachment.php

Disk 2 is mijn oude 60gig schijf.
Komt deze verkeerde geometry nou doordat er een grote schijf bij is gekomen en is daardoor de snelheid veranderd of zo? Dit gaat boven mijn pet.

Laatst bewerkt:
Helemaal niemand die me iets kan uitleggen?

Ach, laat ik zelf maar weer eens wat plaatsen :)

Ik heb de schijf geformatteerd zoals PM wilde.
Windows er weer op en nog is PM niet tevreden.
Alles loopt alleen kan ik geen partitie maken. Wel 1 gedaan met Windows maar ik wil er nog 1 hebben :(
attachment.php

Laatst bewerkt:
Watchdog here.
Helemaal niemand die me iets kan leren?
Te gek toch :cool:

Nou om toch maar even wat te zeggen :p

Ik weet niet welk merk schijf je hebt maar is er bij de fabrikant niet een disk manager te downloaden waarmee je misschien dit probleem kan oplossen?

Ben toch wel benieuwd naar de oplossing nl.
suc6
H

PS en via schijfbeheer kan je hem ook niet bereiken?

Laatst bewerkt:
Dat is nou juist het vreemde, Windows herkent het gewoon als ene schijf. Nogal wiedes :) want het systeem zit er op. Het lukte me om 1 partitie te maken in schijfbeheer. Meer niet, maar ik moet zeggen dat ik Windows niet gewend ben.

Nou oplossing......het draait gewoon. Dat is het vreemde.

Ik zou bijna geneigd zijn te zeggen dat er een mogelijke fout in de software van PM zou zitten maar ja....

Greetz
H

Vandaag nog 5 partities gemaakt op een andere pc.
Ging allemaal prima.
Je kunt die schijven op verschillende manier indelen. Het zegt me allemaal niet veel. Zoveel klusters enz. Ik denk dat het daarin zit maar het lijkt me niet zo handig daaraan te sleutelen met Windows erop :)

Probeer eens van uit dos

Zet die schijf eens als eerste Primaire schijf.Verwijder nu alle IDE kabels van de anderen schijven.Start nu eens op met een opstart disk van bv windows 98 en voer het comando f-disk uit. Formateer ze gewoon in fat.Zet nu alles weer terug zo als het stond start Windows en formateer eventueel met P.M. terug naar NTSF

Indalo

Zit deze schijf soms in een Compaq o.i.d.?
Deze hebben namelijk nog wel eens de eigenschap om een ander aantal koppen te rapporteren (225 in dit geval) dan dat de schijf volgens de specificaties (240) zou moeten hebben.
Door dit grapje kunnen ze namelijk een 'hidden' partitie maken.

Zet die schijf eens als eerste Primaire schijf.
Het probleem zit em in de master, niet de slave. En daar staat alles al op. Windows en programma's :(

Zit deze schijf soms in een Compaq o.i.d.? Nee, het is mijn oude Athlon, de schijf heeft daar altijd in gezeten. Wel had ik problemen toen PM de eerste keer (met partities maken) onder zeil ging voor een aantal wijzigingen. De boel liep vast. Ik kreeg het idee dat Windows de boel gecorrigeerd had.
Vervolgens kreeg ik 200gb cadeau en hing die er als slave bij. Op de master dus gewoon Windows.
Windows doet alsof alles normaal is. Dat is het vreemde.

dat de schijf volgens de specificaties (240) zou moeten hebben. Kan ik dat ook via Schijfbeheer controleren? Die PM vertikt gewoon een hoop.

Laatst bewerkt:
De drive specificties staan meestal op de schijf aangegeven en anders zijn ze bij de hdd fabrikant wel terug te vinden.
Zet die gevonden waarden handmatig in de bios bij de betreffende harddisk, dat zou goed moeten gaan. Let dan wel op, na een eventuele bios reset (als het dan weer op 'auto' staat) heb je een niet werkende harddisk totdat je de juiste waarden weer invoert.

Jeetje. Het is een Western Digital.
Ik zal straks eens in het bios kijken wat er bij staat.

Maakt het wijzigen van die waarde niet dat ik Windows opnieuw moet opzetten? Of gaat dat gewoon door?

Door het veranderen van de drive parameters raak je alle data kwijt, althans het wordt onleesbaar, dus opnieuw installeren zal moeten.

Was ik al bang voor. Ik laat het zo zitten denk ik. Windows weet er mee om te gaan. Zodra ik dan een keer moet formatteren weet ik dat ik het bios in moet.
Ik zal je vorige bericht even opslaan. Dan kom ik er wel uit.

Bedankt allemaal voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan