Drive image Actieve partitie kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

basvdK

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 mei 2002
Hallo,
Ik heb een harde schijf die het ieder moment kan begeven. (Ratelen, soms vastlopen) Dus wil ik met drive image mijn partities naar een andere harde schijf kopieren. Ook mijn windows partitie. Dit is mij al een keer gelukt en het zou ook moeten kunnen volgens drive image, maar hij zegt steeds dat de schijf in gebruik is. Het is drive image 7.0. Heeft iemand een idee hoe het wel kan?

Alvast bedankt,

Bas

Met de twee rescuedisks. Opstarten dan een image van de c naar een partitie op je nieuwe schijf. Daarna dat image terugzetten op de C: partitie van je nieuwe schijf.

Bedankt, maar het moet ook mogelijk zijn zonder disks, dat is me namelijk al een keer gelukt, zonder windows in de veilige modus hoeven starten of de rescue disks...

Mocht het niet gaan met DriveIMage zoals aangeven door r.vink, kun je PartitionMagic of ghost nog proberen.

Geen idee waarom DI huilt om een active partitie, PM reboot dacht ik uit zichzelf.

Dan probeer ik het nog een keertje met PM,

Thanks!

ok let's hope this works fast for you!

PS.Ik dacht dat PM alleen geen data opzich overkan zetten, wel zet ie een gehele partitie over, je zit dus waarschijnlijk aan een (tijdelijke)extra partitie vast op je nieuwe schijf.
(denkt martijn te weten-> als ik nu fout zit, meld gerust)

Je kan idd de hele partitie overzetten met PM. Dat was ik ff vergeten, maar het kan wel. Dus ik heb nu 5 partities op mijn 120GB brakke schijf en die zet ik nu over naar mijn andere 120GB nieuwe schijf. Moet werken denk ik, je hoort het in ieder geval wel, bedankt voor de tip!

Tot nu toe gaat het ineens wel goed met drive Image, vraag met niet waarom. PM gaf de mededeling dat de size niet juist was bij het proberen. Ik laat jullie weten hoe het afloopt in ieder geval.

Ok, ik ben nu zo ver:
- Partities zijn gekopieerd
- Partities zijn hernoemd (C: voor windows etc)
- De schijf waar het besturingsysteem op staat is nu master

Volgens mij heb ik alles gehad, MAAR:
De partitie start niet volledig op, als windows start tot aan "instellingen worden geladen" en dan wordt het beeld zwart.

Iemand een idee?

Groeten,

Bas

Toevoeging: Als ik in systeemwerkset kijk, staat er nog steeds (systeem) achter mijn oude (kapotte) schijf. Ik heb deze weer even aangesloten om hier weer te kunnen posten. Deze staat nu als slave, maar het systeem pakt dus toch de oude schijf nog om meet te booten. Ik moet dus het systeem wijsmaken dat er op de nieuwe schijf een besturingsysteem staat. Hij staat uiteraard op de primaire partitie, maar hoe zet ik hem in de "systeem stand" ?

Laatst bewerkt:
Ehm... (hardop denkend)de nieuwe schijf word als het goed is herkend door de BIOS anders kwam je uberhaupt niet tot "de instellingen worden geladen". Right?

Partitie heb je ook niet aan het einde van de schijf geplakt? Nee, hij starte op immers.:confused:

Heb je schijfcontrole gedaan voordat je de kopieer-actie bent aangevangen?
Misschien nogmaals proberen na een schijfcontrole.

Pfff.. nogal minddigging hiero, is inmiddels ook weer een jaar geleden voor mijzelf.
Is wellicht geen oplossing denk ik, maar is iig meegedacht.:)

Bedankt temptation, had het zelf ook allemaal gecheckt, maar het mocht niet baten... Ben benieuwd wat het is in ieder geval...

Uiteindelijk alles geformatteerd... :(

Dus opgelost.. Allen bedankt voor de moeite.. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan