drive-image van 20 gb

• Onderwerp starter Onderwerp starter cort
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cort

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
ik heb met norton ghost een drive-image gemaakt van mijn hdd.Dit op een andere partitie.
Met norton ghost kan je deze ook maken op cd of dvd,maar mijn image is 20gb groot.Kan ik die dan automatisch wegscrijven op verschillen dvd's.In de helpfile van nortonghost vind ik niet zo direkt ieys.

Graag hulp

Als je een ghost image maakt, moet je gelijk de optie nemen voor cd/dvd.
In plaats van een partitie toe te wijzen kies je voor de brander.
Van de image die je nu hebt gemaakt, kan je niet opdelen om op een cd of dvd te branden.

groetjes speedtouch

ben ik het niet mee eens.
Dit is een heel andere vraag die niets met de andere te maken heeft.En de discussie die op mijn eerste vraag volgde heeft er ook niets mee te maken.

speedtouch,

Als ik een nieuwe image maak op op dvd te branden,krijg ik dan automatisch het bericht dat ik een nieuwe dvd moet insteken als de andere vol is?

Thanks

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een image van 20GB wilt maken?

Ikzelf maak altijd met ghost een image alleen van mijn besturing (C dus) en die houd ik lekker klein nl. max 5 GB

Al het andere wat ik wil bewaren (programma's)installeer ik op een andere partitie, dus als windows crasht heb ik alles nog.

Enige nadeel is als echt de hele HDD crasht, dan heb ik een probleempje:D Dan gaat 7 jaar downloaden verloren:D

Ja ghost geeft aan dat je een andere cd of dvd moet plaatsen.

Let ook op dat hij de dvd brander ook ziet als dvd brander.

Op een pc zitten bij mij 2 branders, een cd brander en een dvd brander, de dvd brander hierbij vraagt hij om cd's, ik denk dat dit een probleem is van de drivers die hij installeerd via de opstart diskette's via dos.
hier gebruik ik ghost 2001.

Bij een andere pc bij mij zit alleen een dvd brander, deze herkent hij wel.
En hier gebruik ik ghost 2003.

Het kan goed zijn dat ghost 2001 geen dvd brander herkend !!!!

groetjes speedtouch

Tanja,

Op mijn C staat ongeveer 20 gb voor het ogenblijk.Ik heb echt geen zin om alles te herinstalleren.
Als ik de programfiles van partitie verander,blijft alles dan gewoon draaien?

Thanks

@ Tanja,

Toevallig heb ik vandaag ook een image gemaakt met ghost, met 4 gebruikers op XP.
Na een format de gegevens terug gezet van alle gebruikers en een ghost gemaakt van 15 Gb.

Als je met meerdere gebruikers erop zit dan loopt het snel op die Gb :)

groetjes speedtouch

Als ik de programfiles van partitie verander,blijft alles dan gewoon draaien?

Cort, dit werkt niet.
Als de pc nu lekker loopt kan je het beste een image maken ook al is deze 20 Gb.
Vooraf kan je wel alle onnodige bestanden eraf halen, en muziek bestanden en dergelijke kan je evt op een andere partitie zetten.

groetjes speedtouch

@Cort. Ik denk niet dat als je de program files van partitie veranderd dat het nog werkt. Staat ook allemaal in het register:)

In het geval van Speedtouch snap ik dat het een groot image is geworden met 4 gebruikers.

Ik ben gelukkig van begin af aan al begonnen om alles op andere partities te zetten. Bij mensen waar ik ook de pc nakijk/herstel/schoonmaak raad ik dat ook altijd aan. Dan is het voor mij makkelijker als ze er weer een zooitje van hebben gemaakt:D

bedankt voor jullie antwoorden.

Morgen zal ik een image maken van 20 GB

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan