drive-image van Powerquest in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarjaDelfos

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
Op mijn windows ME zette ik drive-image van Powerquest en vervolgens kon ik prachtig een D: partitie maken.

Nu heb ik eindelijk mijn supersnel startende XP,
maar drive-image van Powerquest kan hier geen partitie op maken!

Iemand een idee waardoor?
Kan ik iets aan/uitzetten waardoor hij het wel doet?
(Ook op een andere computer met XP kwam ik dit al tegen)

Hoop dat iemand iets weet.
Want op de site van Powerquest kwam ik nergens.
Groet
Marja

Bedoel je niet partition magic? Ook van powerquest en bedoeld om partities aan te maken, te verplaatsen etcetera. Drive image is volgens mij voor het maken van back-up images.

Het programma heet Drive Image 2002
Je kunt er ook partities mee aanmaken, dus.
En andere disk-acties.

Het rare was dus, dat hij dit bij ME prima deed,
maar in XP wordt het geblokkeerd.

Met Drive Image kunt u op een comfortabele manier een image aanmaken van uw computersysteem. Zo'n image is een exacte kopie van alle bestanden die zich op uw computer bevinden. U begrijpt meteen het voordeel al. Het terugzetten van zo'n image in noodgevallen duurt slechts een fractie van de tijd die nodig is om alles opnieuw te installeren

Wat ik erover kan vinden op het internet is dat je inderdaad een partitie kunt aanmaken met behulp van een wizard. Maar daarbij gaat het alleen (als ik he tenminste goed begrijp) om een partitie waar je je image naartoe schrijft, niet om partities voor andere doelen. Ik heb het programma zelf niet, dus ik kan alleen afgaan op wat ik erover lees.

Het zou te maken kunnen hebben met het feit dat
XP op een NTFC geformatteerde harde schijf staat en niet op een fat-32 geformatteerde schijf (zou je even moeten bekijken in verkenner waarbij je met je rechter muisknop op het C station klikt en dan kijken bij eigenschappen).
Sommige versies van Powerquest kunnen niet met
NTFC partities overweg. Mocht het een van de laatste
Powerquest programma's zijn, dan moet deze dit volgens mij wel aankunnen.

groet

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan