Drive Image

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merwie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Berichten
20
Hallo,

Ik heb vanwege virussen en dergelijke problemen met de computer. Als ik de computer opstart krijg ik alleen het de achtergrond van m'n bureau blad en verder niks. Nu heb ik wel een image gemaakt via Drive Image. maar die kan ik dus niet openen.

Nu heb ik wel gehoord dat dat via de bios kan. Maar hoe weet ik niet. Dus bij deze: Hoe open je een image via de bios. Of in ieder geval op een andere manier dan de normale?

bvd

Merwin
 
zet je opstart volgorde in het bios zo dat de cdrom als eerste staat en start dan op met die image cd erin
 
die image is van de c-schijf, en staat op de d-schijf
heb er geen cd van
 
dan lukt het ook niet via bios,kan je nog opstarten in veilige modus dus bij opstarten F8 indrukken?
 
Kan ik nog even proberen. maar dat word dan vanmiddag.
Zit nu op school. maar in ieder geval bedankt :)
 
Normaal gesproken kan je een drive image slechts terugzetten vanuit een DOS-omgeving, omdat er door Windows allerlei bestanden geopend worden, die ook teruggezet zullen moeten worden. De image-CD heeft daarvoor de nodige software aan boord en zal met de image de bestaande schijf/partitie overschrijven,
Joop
 
Heb je van drive image geen opstartdiskettes?
Ik gebruik namelijk altijd ghost voor het maken van een image en die heeft een opstartdiskette waarmee je in het ghost programma kunt (in dos weliswaar) en zo de image van D: op C: kunt zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan