drive letter veranderen maar letters zijn verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Al een aantal maanden moet ik elke keer opnieuw, als ik mijn externe hdd(usb) aansluit de drive letter veranderen.
Dit omdat ik in een movie database de films gelinkt heb naar die HDD in dat programma staat hij onder de letter H:
maar nu kan ik de letter niet meer wijzigen in H:, hij staat gewoon niet meer in het lijstje letter waar ik uit kan kiezen..
verder word de letter ook niet gebruikt..
en is er dan een optie om die letter vast te houden op die schijf. ook al gaat deze soms uit en word die opnieuw aangesloten. bijvoorbeeld aan een bepaalde usb poort koppelen?

EDIT:
H: staat er wel weer tussen, ik had 3 virtuele apparaten gecreeerd met daemon tools, moesten er maar 2 zijn.
maar de laatste vraag geld nog wel!

Nogal simpel: Verander de schijfletters die Daemon Tools gebruikt, zodat H: weer beschikbaar komt. Dan H: toekennen aan de partitie op die schijf waar je het over had.
Normaal gesproken onthoudt Windows welke schijfletter er was toegekend aan een partitie, of dat nu op een externe of op een interne schijf is...

Tijs.

ik heb hem al weer veranderd als H: en die virtuele schijf verwijderd.
Maar zoals jij zegt, de stationsletter in schijfbeheer veranderen, doe ik al maanden..
elke keer als ik bijvoorbeeld een usb in mijn pc doe, en ik mn ex hdd niet aan heb staan, word die usb H:
haal ik die usb eruit, en zet ik mn ex hdd aan, word het weer een compleet andere letter en kan ik het weer opnieuw doen.
Niet dat het veel moeite kost, het zijn 2 klikjes, maar voor het gemak zou het handig zijn

thanks!
Heb het programmatje geïnstalleerd en ingesteld, hopen dat het werkt!
heb m'n hdd uitgezet, 3 usb's aangesloten en hdd weer aangezet, en hij stond nog steeds op H: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan