Drive letter veranderen op beveiligd laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vilmos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Op mijn notebook van werk wordt regelamtig een exterene hdd en/of een usb key aangesloten. Er is in outlook een locale map aangemaakt op de schijf die toen drive letter F: had. Nadat ik de eerste keer mijn USB stick heb aangesloten kreeg die letter F: en mijn drive krijgt nu altijd G:, ook al gebruik ik die alleen.

Mijn notebook is potdicht gezet door IBM en ik kan verder niks installeren of 'schijfbeheer' starten.:confused: Is er een andere manier om een driveletter te veranderen?

start / config scherm / systeembeheer / computerbeheer / schijfbeheer
Rechtse klik op de "schijf" die je wilt wijzigen.
"Stationsletter en paden wijzigen" en dan "wijzigen".
Je krijg dan te zien welke letters er vrij zijn.
Soms moet je even schuiven met andere stations. Dus je stick eerst van "G" naar "P", dan een ander station van "F" naar "G" om de "F" vrij te krijgen. Dan je stick van "P" weer naar "F".

POAs wel op, als je dit doet met partities waar je software op hebt draaien. Dan werken die niet meer, omdat in de rest van de pc / register / snelkoppelingen staat aangegeven dat de driveletter anders is.
Staan er alleen foto's en documentjes op de drive's, dan kun je de waarschwuing negeren.

start / config scherm / systeembeheer / computerbeheer / schijfbeheer
QUOTE]

Zoals gezegd is schijfbeheer voor mij niet toegankelijk... ik heb de rechten niet.

Daarom ben ik op zoek naar een alternatief.

Op mijn notebook van werk wordt regelamtig een exterene hdd en/of een usb key aangesloten. Er is in outlook een locale map aangemaakt op de schijf die toen drive letter F: had. Nadat ik de eerste keer mijn USB stick heb aangesloten kreeg die letter F: en mijn drive krijgt nu altijd G:, ook al gebruik ik die alleen.

Mijn notebook is potdicht gezet door IBM en ik kan verder niks installeren of 'schijfbeheer' starten.:confused: Is er een andere manier om een driveletter te veranderen?

Dat doet IBM toch niet:confused: , dat is een beperking in het account, meld je af, en dubbelklik op ctrl, alt, delete, krijg je aanmeldingsscherm, en meld je aan als administrator, hopelijk zit er geen wachtwoord op, anders werkt dit niet.

Of probeer het rechtstreeks in uitvoeren, met diskmgmt.msc.

Overigens kun je de systeempartitie niet veranderen.

Sorry, inderdaad niet duidelijk.

Notebook is beshikbaar gesteld door Essent en is geleasd bij IBM. IBM is dus mijn systeembeheerder. Maar hun vragen om de driveletter aan te passen kost dus behoorlijk wat geld en ik weet niet of het niet weer gewoon gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan