Drive letter veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ben bezig met een nieuwe pc te installeren.
Nu blijkt dat de 2HD's die erin zitten de toewijzing H en I hebben gekregen, terwijl C - D en E de verwisselbare units zijn.
Dat vind ik lastig.
Is er een tooltje om die toewijzing te veranderen zodat die HD's De letters C en D krijgen?

grt
Martin

Alleen door opnieuw te beginnen met de verwisselbare devices eraf, je kunt wel de driverletters veranderen, behalve diegene waar het systeem op staat, en daar gaat het meestal om.

Bedankt Lange Pier voor je snelle reactie.

Dan gaat het dus niet want het systeem staat al op I
Ok dan moet het maar zo.

PS is snap niet wat ze allemaal in dat systeem hebben gegooid want er zitten alleen 2 HD's in en verder een all in one card reader. Zou die laatste aangemerkt worden als die verwisselbare devices C D en E ?

grt
Martin

Ik weet het wel zeker!
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Ook ik weet niet hoeveel driveletters voordat de HD's werden gevonden.
Niet doorgehad en Windows geinstalleerd; ook op de I: of zoiets.

Ik vond het irritant genoeg om de cardreader eraf te halen (hij was extern) en opnieuw te beginnen.

groet,
Dave.

Als ik het irritant genoeg vind ga ik het ook opnieuw doen, maar voorlopig laat ik het zo :D

Bedankt Lange Pier voor je snelle reactie.

Dan gaat het dus niet want het systeem staat al op I
Ok dan moet het maar zo.

PS is snap niet wat ze allemaal in dat systeem hebben gegooid want er zitten alleen 2 HD's in en verder een all in one card reader. Zou die laatste aangemerkt worden als die verwisselbare devices C D en E ?

grt
Martin

Ja, en ze hebben die eerst geïnstalleerd, en daarna windows erop gezet, die cardreader is dominant, die krijgt de eerste schijfletters die vrij zijn.
Vandaar mijn voorstel.

Doe ik wel als ik een dagje vrij heb (en zin heb)
Nu heb ik alle twee niet :-)

Bedankt voor het meedenken

grt
Martin

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een PCI apparaat voor IDE zou gaan.

Kun je bij de bij installatie van Windows al zien dat de letters in de knoei liggen?

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een PCI apparaat voor IDE zou gaan.

Kun je bij de bij installatie van Windows al zien dat de letters in de knoei liggen?

Zie bovenstaande, de ervaring van iemand anders, een pci ata of sata contoller in ook dominant, en ja, dat kun je zien, want die schijfletter is immers niet vrij.

Zie bovenstaande, de ervaring van iemand anders, een pci ata of sata contoller in ook dominant, en ja, dat kun je zien, want die schijfletter is immers niet vrij.
Ik snap het maar heb het nog nooit gezien :). Ah goed, zo zie je elke dag weer wat anders.

Ik denk dat jouw oplossing de beste.

Hi guys,

Het systeem draait nu als een zonnetje (op één klein probleempje na)
Als helemaal opnieuw beginnen de beste optie is dan moet dat maar even wachten tot de pc weer aan een grote schoonmaakbeurt toe is.

Ik had de pc gekocht zonder besturings syteem en bij het erop zetten van xp heb ik niet goed opgelet op de drive letters.

Ik heb nog één vraagje.
Met ghost heb ik de schijf waar xp en de programma's allemaal op staan een image gemaakt.
Kan ik die ook terug zetten nadat ik die cardreader erui heb gehaald en wijst hij dan wel de goede letters toe, of gaat die vlieger niet op?

Ligt eraan..

Als windows C is, en CD-rom D (bijvoorbeeld) dan moet dit wel lukken. Zolang je cardreaders maar 'hoger' zitten dan je schijven en optische media.

Situatie nu:

HD met windows en programma´s = I
HD met data = H
verwisselbare schijven zijn C - D - E - F (ik denk de cardreader)
dvd RW = G

mooi zooitje dus :-)

Heb een image gemaakt van I

Alle verwijzingen in die image wijzen naar de I: schijf, die wil graag terug naar de I, een nieuwe verse installatie op de C:, daar kun je een image van maken en eventueel terugzetten, indien nodig.

Volgens mij was je nu al klaar geweest, indien je het gelijk had gedaan, vanmiddag, had je ook alle programma's er al op gehad.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan