Drive letter wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
349
hallo

ik heb mijn pc herinstalleert , maar nu is mijn harde schijf letter "I" en een verwisselbare disk (card reader) is nu "C".
ik heb dit geprobeert te wijzigen via systeembeheer , maar krijg error (windows kan de station letter van opstart schijf niet veranderen.
is er een oplossing ???
 
Dan heb je bij het installeren niet de juiste opties aangeklikt.
Het is nu NIET te wijzigen.
Windows hoort op de C:\ schijf.
Installeer opnieuw en et goed op de opties bij formatteren en installeren.
 
Enige werkende manier is om (met de stroom eraf) de card-reader los te maken in de systeemkast, XP opnieuw te installeren en daarna (weer met de stroom eraf) de card-reader weer aan te sluiten.

Tijs.
 
Wijziging stations letter.

Ik gebruik w7.
Dan ga ik naar Configuratiescherm.
Dan naar Systeembeheer.
Dan naar Computerbeheer.
Dan naar Schijfbeheer.
Op een station met de rechtermuis klikken
Daar zie je staan: stationsletter en paden wijzigen.
Succes ermee.
 
@Enrico1959: Je hebt niet goed gelezen: De topic-starter heeft dat al geprobeerd, maar kreeg de melding "Windows kan de station letter van opstart schijf niet veranderen."

Tijs.
 
ik heb nog een lege schijf , als ik nu een clone maak van mij "I" schijf en die op mijn andere zet (die ik eerst c heb genoemd) , zou dit lukken ?
is identiek dezelfde schijf.

men heeft mij ook gezegd (nog niet getest) als ik alles afkoppel (cardreader etc. ) en terug opstart de harddisk van letter veranderd ??
 
[...]men heeft mij ook gezegd (nog niet getest) als ik alles afkoppel (cardreader etc. ) en terug opstart de harddisk van letter veranderd ??

Nee, die verandert niet, en bovendien wil je dat ook niet. Per slot zal er altijd software zijn die een schijfletter gebruikt in de instellingen. Die software zou dan niet meer werken.

Tijs.
 
Windows Vista en Windows 7 pakken het anders aan: Die geven altijd de Windows-partitie de schijfletter C:

Windows XP doet dat niet niet, dus je conclusie is helemaal correct.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan