Drive niet recoverable !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NeoData

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Hoi, ben ik weer :s

ik heb per ongeluk verkeerde drive aangeklicked (de D) en deze geformateerd, via windows installatie. Nu is het wel zo dat hij hem wel formateerde, maar aan het einde zei hij dat toch niet formatteerbaar was. Ik heb in die installatie eerst de partitie verwijderd en daarna getracht te formatteren.

Resultaat is dat in windows de schijf niet meer bereikbaar is en zegt dat ie hem moet formateren.

Ik heb getracht met verscheidene proggies de partitie te recoveren maar ook niet mogelijk.

Hij ziet de opdeling van partities nog wel, er blijft 7 mb over en de rest is van die grote partitie.

Hoe kan ik die partitie terughalen, er staat belangrijke info op, het was ook een soort van verzamel/share/backup schijf.......

hoe komt die partitie in zin geheel terug kan iemand mij helpen alsjeblieft ....

ja die heb ik ook geprobeert, ik ga het met die van ontrack doen.

ik krijg vanmiddag een 250 gig HD te leen zodat iets van 170 gig kan terughalen, me eige HD weer in orde maken en dan alles weer terugzetten.

Oude 'recovered' MFT gebruiken als actieve MFT ???

Mijn HD heb ik per ongeluk de partitie van verwijdert en geformateerd.

Ik kan de bestanden terughalen,
echter kwam ik op een ideetje en wil weten of dat mogelijk is.

Want als het mogelijk is de oude MFT te achterhalen en de bestanden te reconstrueren,
is het dan ook niet gewoon mogelijk de oude MFT te achterhalen te kopieeren en in te stellen als de actieve MFT waardoor de bestanden ook gewoon automatisch weer naar de voorgond worden gehaald....

Het is namelijk een 200 gig die ik gebruik voor alleen die bestanden en die gaan op precies dezelfde manier ingedeeld worden, de hd is nu "leeg" en staat te wachten op een andere grote HD waardoor ik die hoeveel heid wat heen en weer kan kopieeren.

Echter wil ik weten of mijn idee ook niet gewoon mogelijk is met een proggie.
want ik had een proggie waar ik de MBR & MFT enzo mee kon backupen maar ging daar niet te veel op in en mee klooien omdat ik mijn bestanden gewoon terug wou.

Weet iemand een proggie waar dit mee mogelij is, ik denk zelf wel dat het mogelijk zou moeten zijn...

Alvast bedankt.

Antwoord was al gegeven, TestDisk, maare, weet je wel hoe en wat werkt?

Een MFT is alleen een toewijzingstabel, daar staat welke bestanden waar staan en je hebt die bestanden toch al? GetDataBack leest de raw informatie, dus de werkelijke bestanden, verkenner b.v. doet dat via de MFT.

Laatst bewerkt:
Antwoord was al gegeven in je andere topic, TestDisk, maare, weet je wel hoe en wat werkt?
Andere topic hierbij gevoegd.:)

@Neodata,
het is niet toegestaan meerdere topic's te openen over hetzelfde probleem.

Hoi sorry voor dubbele topic....

nee eigenlijk weet ik het niet, ik ben wel bekend maar niet goed genoeg.
Ik d8 dat de MFT een bibliotheek was die zegt waar de bestanden zich fysiek op de schijf bevinden, dus als je deze biblio weer bekend maakt aan windows, Windows de bestanden automatisch weer naar voren haalt, of iets dergelijks.
Mischien is het wel mogelijk, maar dan moet ik hetzelfde met de MBR en mischien nog iets anders doen.

Ik heb met EasyRecovery van Ontrack Bestanden terug kunnen halen echter niet alle.(En bij 100 gig ergends in 1 x terughalen slaat hij niet vast maar stopt gewoon met werken, het moet in stappen)

TestDisk haaltniet alle bestanden(extensies) terug en je kan niet zelf een drive
of directory aangeven waar je de bestanden terug naar toe wil halen, je kan niet van C af en naar een E, die bij mij groot genoeg is om die drive te recoveren.
C is bij maar 20gig namelijk

Het is wel grappig dat je begint over GetDataBack,
ik heb die voor NTFS (uiteraard) voor windows geprobeert te gebruiken

Ik heb ze alle 2, ook die disk explorer, maar het is mij een ietwat te moeilijk uitziende proggie, ik zag dat ik er een image mee kan maken maar hoe kan ik die image dan weer lezen en terug zetten, want ook een proggie als poweriso leest em niet, enkel die getdataback.

Hoe gebruik ik die GetDataBack goed ?

Nog een vraag is of GetdataBack de data ook beter kan pinpointen dan die van ontrack, aangezien hij het raw leest, en daardoor ook alle of meer bestanden mee terug kan halen.

De HD is MAAR 2X in zijn hele leven geformateerd. 1x voor gebruik en 1x bij nieuwe windows installatie (Ik heb 2 schijven. Deze beginnen beide met 19 bij de grootte aanduiding, het moest er gewoon eens een keer van komen dat ik de verkeerde aan zou klikken, en na een jaar gebruik kwam het er dus van.. )

Dus zon chaos is het niet op de schijf (denk ik), wel hebben er fouten in de file ($) structuur gezeten maar deze zijn opgelost dmv checkdsk een tijd geleden al. En delayed write failed probleem ook opgelost dmv een nu correcte bios update. Er zijn geen problemen met de disk, geen bad clusters, no errors whatsoever

Het moet toch mogelijk zijn om alle data terug te halen of is dat door bepaalde oneffeheden in wat dan ook toch niet mogelijk, ook als ie raw data leest.

PS: weet iemand een goeie site over HD's en Recovering Data. . . . & waarom de windows install aan het einde van de format van deze 200 gig toch zei dat ie hem niet kon formateren, en of dat werkelijk een probleem is of kan veroorzaken.

Alvast bedankt.

Edit:

Is er trouwends ook een programma behalve CHKDSK die bestanden op errors, corruptie, invalids etc test en mij de mogelijkheid geeft de bestanden of map zelf te kiezen en mij dit allemaal visueel laat zien.

Ontrack zet wel bestanden terug maar ook die met errors dus ik wil die bestanden eruit picken die corrupt zijn. Als er geen betere manier is om die bestanden terug te zetten is uiteraard, anders lijkt me dit een overbodige actie . . .

Kan it met een CRC check of iets soortgelijks... ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan