Drive to drive "Driveimage XML"

Status
Niet open voor verdere reacties.

quadran

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
162
Hallo,

had een C: schijf met Driveimage XML drive to drive gebackupped naar een I: schijf.
de C: schijf is gecrashed en wou nu de I: schijf gaan gebruiken.
alle data op de I: schijf is leesbaar en aanwezig, echter ik kan er niet van booten.

heb met partition manager gekeken en het is dus geen primary disk maar een logical disk.

als ik een multiboot aanmaak op een andere computer kan ik wel van deze I: schijf opstarten door deze in de bootmanager te kiezen.
maar standalone kan ik ze dus niet opstarten omdat waarschijnlijk de boot gegevens op de schijf ontbreken.

iemand een idee voor een oplossing om deze schijf alsnog bootable te maken zodat ze zelfstandig kan booten zonder dual boot systeem,
dan hoor ik het graag.

groeten,
 
Ik denk dat ik ook op één of andere manier de drive van logical naar primary moet krijgen (zonder dataverlies) en dan pas een repair mbr doen.

Iemand?
 
Ik heb het volgende gedaan:

van de logical drive heb ik een backup gemaakt met driveimage xml naar een RAID1 externe schijf.

dan heb ik een nieuwe 750GB schijf geformateerd in HDD0 slot op PC1
dan heb ik deze HDD gemonteerd in HDD1 slot op PC2 waar in slot HDD0 een 320GB met driveimage xml gemonteerd is.
opgestart met de 320GB drive
met driveimage xml een restore gedaan van de image van de RAID1 op de nieuwe 750GB schijf met primary partitie.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan