DriveImage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik wil een back-up maken van mijn C-schijf met DriveImage XML. Na installatie en opstarten van het programma zie ik op het scherm alleen de stations van mijn externe harde schijf en blijven de partities van mijn interne HD (C,D, J-schijf) onzichtbaar of worden niet herkend. Hoe kan dat nu en kan iemand mij raad geven om die partities zichtbaar te maken?

Heb je na de installatie de pc herstart?Neem aan dat je interne harde schijf NTFS geformatteerd is?

Laatst bewerkt:
Werk met Win 7: ik veronderstel dus dat mijn HD NTFS-geformatteerd is. Ook heb ik mijn PC herstart. Als ik nu een back-up wil maken met DriveImage door op de snelkoppeling te klikken en daarna op BACKUP verschijnen de C en D partitie nog steeds niet maar wel het bericht in bijlage. Ik ben echter de enige gebruiker van mijn PC en ben dus, dacht ik, automatisch administrator. Kan jij me verder helpen?

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    53,8 KB · Weergaven: 21
Nee,in Win 7 is de adminaccount standaard uitgeschakeld.Ik heb hier een link voor je waar staat uitgelegd hoe je eenvoudig je adminaccount kunt inschakelen.
Succes ermee en hoop dat 't nu wél lukt.
Edit: start>rechtsklik op Computer>klik op Beheren>klik in 't linker deelvenster op Gebruikers>dubbelklik in het rechter deelvenster op Administrator>haal het vinkje weg voor Account is uitgeschakeld>Klik op toepassen en OK.

Laatst bewerkt:
Je zal het niet voor mogelijk houden maar. . . . ik kan op het blad "Computerbeheer" nergens de aanduiding 'Gebruikers' vinden.Dus is ook in het rechterdeelvenster "Administrator" niet te zien. Ook niet als ik de weg volg die de door jou gegeven link mij aanwijst: ook de aanduiding "Lokale gebruikers en groepen' en dus ook "daarna op Gebruikers" klikken kan niet. Hoe kan dat komen? Wat mij ook opvalt: vóór het woord "Beheren" staat het Windows-schildje ( ook te zien wanneer bij het uitschakelen van de PC updates voorhanden zijn).

Zie je wel "systeemwerkset" staan? Dubbelklik erop en dan krijg je "Lokale gebruikers en Groepen" te zien. Dubbelklik ook hierop en je krijgt "Gebruikers"te zien,dubbelklik ook daarop en je krijgt in het rechter deelvenster te zien:
Administrator
Guest
HomeGroupUsers$
De naam van je huidige account.
P.S. Dat er een schildje voor staat is normaal.
Edit: het venster werkt net zoals je verkenner zal ik maar zeggen.

Laatst bewerkt:
Helaas, Mik Zjegger, had ook dat reeds geprobeerd omdat ik dacht dat dit alles inderdaad daarachter kon verborgen zitten. Helaas: zonder resultaat. Dubbelklikken op "systyeemwerkset" toont dus geen "Lokale gebruikers en Groepen", dus ook geen "Gebruikers". . . . . Ik denk dat mijn versie van Win 7 behekst is :(.
Zal nu eens proberen wat mimal mij aanbeveelt in de hoop dat dit nu wel lukt.Ik zou toch wel eens willen weten waarom DriveImage en alles daarrond niet lukt. Kan jij mij nog verder raad geven om dit probleem op te lossen?

Ga naar configscherm>onderhoudscentrum>instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen en zet de schuifregelaar op driekwart (standaard) of zet hem anders even in de laagste stand voor uit te proberen,welke versie v.h. besturingssysteem heb je?

Gebruik Windows 7 Home Premium 64 bit. Zal de schuifregelaar in de laagste stand zetten maar wat wordt dan uitgeprobeerd? (Staat nu standaard op 3/4 stand)

Mik Zjegger: uw tip met de schuifregelaar is een schot in de roos :D: het back-uppen werkt nu perfect. Waarom ik impliciet met DriveImage wil werken? Ik gebruikte dit programma reeds in XP en was eer zeer tevreden over. Bedankt voor de tip.

:thumb:
Zet de vraag even op "opgelost" (rechtsboven)

Laatst bewerkt:
Misschien nog het volgende: kan jij een verklaring geven voor het feit dat ik in "systeemwerkset" geen "Lokale gebruikers en groepen" zie?

Het enige wat ik kan bedenken is dat je account niet over de juiste rechten beschikt of dat je niet de juiste versie v.h. besturingssysteem hebt. ( Basic,Home Premium,Professional,Ultimate en de N-versies)

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat mijn PC een HP pavillon is met als besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64 bit. Van dat besturingssysteem heb ik bij de ingebruikname, en zoals gevraagd, 3 DVD's gemaakt. Je weet ook wel dat HP op hun PC's van alles (nodig en niet nodig) installeert. Veel van die voor mij overbodige zaken heb ik dan ook verwijderd. Ook kreeg ik van mijn PC-boer een installatie-CD voor het eventueel opnieuw installeren van win 7, los van de DVD's van HP (recovery ?). Ik denk dan ook dat ik wel de juiste versie heb. Hoe kan ik nu controleren of ik over de juiste rechten beschik? :)

Dat kun je zien i.h. configutatiescherm onder "gebruikersaccounts" ik heb hier trouwens een interessante link voor je,zelfde probleem en opgelost d.m.v. systeemherstel,enfin lees zelf maar even.
Hier nog een over het gebruik van rechten e.d.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan