Driveletter toewijzings issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Situatie was:
Een externe HD wordt gebruikt om met Allway Sync continu data te synchroniseren.
In het begin stond die standaard geconfigureerd naar E:\ (default) totdat er per ongeluk eens een camera-geheugenkaartje tussen kwam. En omdat het kaartje E:\ kreeg werd daarheen gesynct.:p
Om dat probleem te voorkomen heb ik standaard de driveletter voor de externe HD op X:\ gezet en Allway Sync aldus geconfigureerd.
Dat werkt prima.

Maar nu:
Ik wil de externe HD om de zoveel tijd elders stallen voor de zekerheid. Dus heb ik 2 identieke externe HD's gekocht, zodat ik die periodiek kan omwisselen.
Maar wat wil nu het geval: als ik de HD driveletter X:\ heb gegeven en ik wissel ze om, dan wordt de opvolgende HD weer E:\

Hoe kan dat? Waar kijkt Win10 naar? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ze beiden op X:\ blijven staan?

Probeer het hier. Klik

Kennelijk heb je alleen C en D. De eerst volgende die je erin duwt wordt dan automatisch E

Volgens een andere topic zou dit de oplossing zijn.

Laatst bewerkt:
USBDLM lijkt inderdaad de oplossing. Ik heb de helpfile even gelezen.
Daar ga ik mee aan de slag. Dank

@manaman: dat is de standaard manier op een driveletter toe te wijzen, maar die faalt juist in mijn werkwijze.

Edit:
Helpfile kwam ik niet goed uit, ingewikkeld, maar via google toch een oplossing gevonden.
Zorg dat op beide externe hd's een file in de root staat, bijv. genaamd 'Drive_x.id'.
In de ini-file van USBDLM komen de regels:
FileExists=%Drive%\Drive_x.id​
Letter1=X​

Op die manier krijgt elke (USB-) externe Harddisk de driveletter X.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan