driveletter!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
759
ik heb 2 harde schijven /// 1 waar windows xp op staat
en 1 voor back-ups ,nu is het zo dat normaal de C: schijf voor windows is ,maar bij mij is de windows schijf naam G: en mijn backup schijf is C: is dit normaal of kan ik dit veranderen zonder dat er iets gebeurt met de data ,ik heb deze 2 schijven op 1 kabel zitten naar IDE 1
de cd-speler en mijn DVD brander zitten ook op 1 kabel en dan op IDE 2 !!! kan daar de fout liggen !!!
 
Ik ben bang dat als jij de drive letters gaat veranderen dat jou programmas dan problemen gaan geven.
b.v. een programma zoekt naar een *.ini op de G schijf en die schijf heet in eens C wat gaat er dan gebeuren?

Mijn idee dus niet doen maar wacht even er zullen vast nog knappe koppen langs komen.
 
Geplaatst door boris 555
nu is het zo dat normaal de C: schijf voor windows is ,maar bij mij is de windows schijf naam G: en mijn backup schijf is C: is dit normaal of kan ik dit veranderen zonder dat er iets gebeurt met de data
Opzich is dit niet normaal maar windows zal er niet minder goed om functioneren.
Waarschijnlijk is er iets misgegaan met de installatie en is er gekozen voor de g-schijf in plaats van de c-schijf.
Ook kan het zijn dat er al een besturingsysteem op de c-partitie gestaan heeft en deze later weer is verwijderd maar dat zul je zelf het beste weten.

Als je het besturingsysteem naar de c-schijf wilt verplaatsen zit er niets anders op dan de windows opnieuw te installeren.
Je kunt de schijf letter niet zonder meer veranderen omdat dan het pad, zowel bij het opstarten als bij de programma's die onder windows zijn geïnstalleerd, niet meer zal kloppen.
 
Als je PartitionMagic hebt, dan kin je het via datprogramma doen. Dan worden ook alle verwijzingen naar die drive aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan