driver cleaner installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicky26

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo,

Ik heb tijdens het opruimen van mijn harde schijf de driver voor mijn grafische kaart wegggegooid. Ik heb geprobeerd via de site van Nvidia een nieuwe te downloaden, maar de computer geeft een error aan en zegt:

nVidia Setup error:

Setup was unable to locate any nVidia graphics chips on this system

Hij kan 'm dus niet meer vinden. Ik wilde proberen om een driver cleaner te installeren via softpedia (driver cleaner 3.3) maar dit lukt mij op een of andere manier niet. Ik heb het geprobeerd met Utorrent, maar het was eigenlijk de 1e keer dat ik hiermee werkte, dus mss dat ik hier iets fout in heb gedaan.

Heeft iemand een tip voor me of een andere oplossing voor het herinstalleren van een driver voor deze grafische kaart:
nVIDIA RIVA TNT2 M64

alvast bedankt,
groetjes Nicky

Hieronder staan de gegevens van mijn computer.

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows 98 SE
OS Service Pack -
DirectX 4.08.01.0881 (DirectX 8.1)

Moederbord:
CPU Type AMD Athlon, 650 MHz (6.5 x 100)
Moederbordnaam Chaintech 7ATA/7ATM / Matsonic MS8107C
Moederbord Chipset VIA VT8371 Apollo KX133
Systeemgeheugen 64 MB (PC100 SDRAM)
BIOS Type Award Modular (04/12/00)
Communicatiepoort Communications Port (COM1)
Communicatiepoort Communications Port (COM2)
Communicatiepoort EPSON Printer Port (LPT1)

Scherm:
Video kaart Standard PCI Graphics Adapter (VGA)
3D-Versneller nVIDIA RIVA TNT2 M64
Monitor Packard Bell A520 (TTMN94503475)

Multimedia:
Geluidskaart VIA AC'97 Audio Controller [H]

Wat gaat er mis met de installatie van Driver Cleaner? Start hij de installatie niet op of gaat er iets met het opstarten van het programma (dus nadat het geinstalleerd is) mis/verkeerd?

Ik heb (toevallig) dit programma gister bij iemand geprobeerd en was na het uitvoeren in de veronderstelling dat hij helemaal niets had gedaan. Maar door op "Details" (Zoiets was het, ben er niet 100% zeker van) te klikken gaf hij in een klein venstertje aan dat hij wel degelijk dingen had verwijderd.

Dit was overigens met Driver Cleaner Professional Edition 1.5.

Wat gaat er mis met de installatie van Driver Cleaner? Start hij de installatie niet op of gaat er iets met het opstarten van het programma (dus nadat het geinstalleerd is) mis/verkeerd?

Ik had inderdaad eerst driver cleaner 1.5 geprobeerd te installeren, via softpedia startte de download niet, via een andere site en utorrent was het uiteindelijk wel gelukt, maar hij gaf later aan dat het systeem er niet geschikt voor was (ik heb win 98se en het is voor XP).

Bij driver cleaner 3.3 via softpedia start de download helemaal niet, hij blijft hangen op "wachten op...".

Moet je utorrent trouwens elke keer downloaden als je dit wilt gebruiken of kun je 'm terugvinden in de comp.?

grtjes Nicky

UTorrent is volgens mij een download programma dat je een keer download en installeert. In UTorrent kun je als het goed is ergens instellen in welke map bij de torrentbestanden moet opslaan, dus daar zou je even naar moeten zoeken.

Dit staat trouwens bij mij in de readme.txt van DC 1.5:
-----------------------------------------------------------------
Usage for Windows 9X and ME
ATI:
1. Unplug nic card or modem from net or disconnect
2. Remove ATI driver from add/remove programs then remove the control panel from add/remove programs
3. Reboot into safe mode (F8 during boot up)
4. Disable any AntiVirus Software (If you don't disable is than it could give trouble)
5. Run Cab Cleaner (not needed, but recommended)
6. Run Driver Cleaner
7. Empty recycle bin and reboot
8. Install the new drivers and control panel

nVidia:
2. Remove nvidia from add/remove programs
4. Disable any AntiVirus Software (If you don't disable is than it could give trouble)
6. Run Driver Cleaner
8. Install the new drivers

Other:
2. Remove driver from add/remove programs
5. Run Driver Cleaner
6. Empty recycle bin and reboot
7. Install the new driver

System Requirements

Windows 98, Windows ME, WinNT 4.0
Windows 2000, Windows XP, Windows 2003, Longhorn

Hoi,

Ik kan utorrent niet meer terugvinden en driver cleaner 1.5 kan 'ie bij niet installeren wegens windows 98se.

heb je een tip hoe ik drivercleaner 3.3 kan downloaden, via google kom ik wel op sites, maar het downloaden lukt niet.

grtjes Nicky

Heb je de vetgedrukte stappen al gedaan dan?
nVidia:
2. Remove nvidia from add/remove programs

6. Run Driver Cleaner
8. Install the new drivers

Hier staat ook een driver die het zou kunnen doen (als die nog te downloaden is):

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hier staat ook een driver die het zou kunnen doen (als die nog te downloaden is):

Succes,

Tijs.

Hoi allen,

Met deze link en driver 3.3 is het uiteindelijk gelukt. Bedankt voor alle tips en moeite!

Ik krijg aleen continue medlingen dat het system een illegal operation heeft uitgevoerd en dat alles moet sluiten, ook krijg ik vaak een blauw scherm met "fatal occurrency, press any key to continue", maar vaak loopt die dan vast.

Denk je dat dat door deze driver kan komen?

Cheers,

Nicky

Kijk in Logboeken (start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe)
Kijk in Systeem en Toepassing logboek naar foutmeldingen van rond de tijd dat je die blauwe schermen kreeg. Hopelijk kun je daaruit afleiden of het met de driver te maken heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan