driver draadloos internet weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samadi

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Beste mensen,

ik heb kort geleden een nieuwe laptop besteld en daarop heb ik nu draadloos internet gezet. Ik wil dit echter ook doen bij mijn pc (packard bell imedia 2805). Als ik dit probeer te doen via het instellen van een draadloos netwerk/netwerkverbindingen, dan krijg ik bij beide opties geen mogelijkheid om te zoeken naar een beschikbaar draadloos netwerk zodat ik mijn pc daaraan kan toevoegen. Ik krijg alleen mijn gewone lan-verbinding te zien. Enkele jaren terug was mijn pc gecrasht en ik heb geen cd met drivers of iets dergelijks. Een vriend van me heeft mijn pc destijds enigszins op weten te lappen, maar sindsdien werkt mijn pc nou niet echt optimaal meer. Veel opties ontbreken nu ook die ik voorheen wel had. Ligt het probleem dat ik geen draadloos netwerk-optie kan vinden aan het feit dat er wellicht drivers ontbreken of is het iets anders?

Alvast bedankt!

Kom even in de helpmij-chat, daar kunnen we wat meer zeggen wat de oorzaak is?

Hoi

Sorry hoor maar geeft een volgens mij packard bell imedia 2805 op tussen aanhaling tekens;);)

Heeft deze pc wel een draadloze netwerkkaart?

Ik kan je Imedia niet vinden bij PB, dus geen specs in beeld krijgen.

Kijk eens bij de netwerkaarten in Apparatenbeheer.
Wat staat er onder het +

ps.jpg

heb maar meteen het hele lijstje erbij gedaan voor de duidelijkheid

Als ik het hardware overzicht zo zie lijkt het erop dat er helemaal geen draadloze netwerkkaart in je pc zit, maar wel een bedrade.
Als ik op de driver-site van PackardBell kijk, dan staat daar ook bij geen enkele iMedia computer draadloze drivers, dus dat klopt.
Je zult dus een USB draadloze netwerkkaart moeten gaan kopen.

Overigens kun je hier drivers vinden, maar dan moet je zelf even uitzoeken welke iMedia submap je moet bezoeken voor jouw specifieke pc. Moet in ieder geval 1 van de volgende 2 mappen zijn:
iMedia (2004-2005)
iMedia (2005-2007)
want de iMedia (2007-2009) komen qua drivers helemaal niet overeen met wat jij toont in je bijlage.

EDIT: Ongeveer dezelfde informatie als Mik Zjegger gaf (hij heeft zijn posting aangepast).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan