Driver DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Berichten
187
Hallo,

Ik heb een Asus TUF Sabertooth Z97 Mark 1 moederbord en ik wil hiervoor drivers hebben voor een dvd speler.

Normaal moet een dvd speler het zo kunnen doen, alleen nu doet hij dit blijkbaar niet. Alle kabels zijn goed, ik heb al op de Asus website gekeken en hier kan ik zelf niks bruikbaars vinden.

Help mij.
 
Drivers voor een dvdspeler zit ingebakken in de windows, heeft geen andere drivers nodig.
Vraag mij dan ook af wat deze dan met het moederbord te maken heeft.
Kan in die combinatie alleen bedenken dat de speler om wat voor reden dan ook niet wordt herkend door de bios.
En dan denk ik zelfs aan een verkeerde kabel indien het om een ide gaat of een foute instelling in je bios waarom die de drive niet ziet.
 
Jack, hoe gaat dat dan als je nog geen Windows geïnstalleerd hebt en je wilt vanaf DVD installeren :p

Aansturing gaat wel degelijk vanaf het mobo.
 
Deels mee eens Terrabo, de basiscommunicatie gaat idd via de ide/sata contoller ten behoeve van het opstarten/installeren van een systeem. Geen stuurprogramma voor nodig ;) en is dan ook 1 richtingsverkeer.
Drivers. lees: stuurprogramma/ondersteuning wordt gedaan door windows/ ander OS in combi met de stuurprogramma's van de chipsets en de gebruikte software voor het gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan