Driver dvd station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske1

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Ik heb een Sony DVD RW DW-Q31A in zo'n aldi-pc. Maar omdat ik problemen had met het ding, heb ik de driver geupdate naar een Lite-On DVDRW SHW-1635S, aangezien deze toch gelijkwaardig zijn. Maar nu werkt er zo te zien nog minder. Daarna wou ik de orginele driver er terug opzetten maar dit lukt niet. Help?:confused:

Dat heet geen driver, maar een firmware, dus de software die in het apparaat zelf zit, dus geen stuurprogramma van windows.

Ik zal een skijken of die terug te flashen is, zoals dat heet, maar ben benieuwd...

Trouwens, waar heb je de info gevonden dat dit dezelfde spelers zijn??

De orginele firmware heb ik al geprobeerd opnieuw te installeren, maar dat lukt niet:

Error

No matched drive detected!
This utility is only for Sony DVD RW DW-Q31A drive.
Detected drives:

Is het een 2 in één progje, of staat de bin file apart?

Zou overigens een nieuwe aanschaffen, als die met de oude firmware ook al niet best was, ze kosten geen drol.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar een Firmware update is niet terug te draaien. Eenmaal geflashed blijft geflashed. De beste manier is naar de winkel gaan en een nieuwe DVD speler/recorder te kopen (kosten tussen 30 en 50 euri). LET OP: Doe een Firmware update ALLEEN als je problemen ondervindt met je speler.
Sorry voor het slechte nieuws....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan