Driver geïnstalleerd maar nog steeds geen geluid????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Microsoft UAA Bus driver for High Definition Audio
Mijn documentatie is betrouwbaar, omdat ik hetzelfde type in mijn handen gehad heb

@ICTman

Hij geeft deze melding
"Installatie van stuurprogramma mislukt: kan apparaat voor dit stuurprogramma niet vinden"

Het gaat om een Conexant High definition Audio.

dat zou niet de goede moeten zijn. Het is echter toch van Microsoft en waarschijnlijk op de website van Microsoft te vinden.

@Langepier

Ja heb het geprobeerd hij toont aan dat er geen problemen zijn met mijn geluid? :confused:

Raar..

@ICTman ik heb het gedownload van Microsoft site

Het apparaat wordt niet meer laten zien en het kan dus te maken hebben dat een onderdeel van de chipset, de Universal Audio Architecture bus driver nog geinstalleerd moet worden zodat het audio apparaat herkend wordt. Dit heb je geprobeerd, maar met welke driver? Naast om dat uit te voeren ben ik ervan overtuigd dat er een defect is.

Als je er zin en tijd voor hebt, installeer dan eens de originele Vista versie en kijk of het geluid dan wel werkt. Als dat zo is, dan hebben we te maken met een incompatibiliteits probleem dat dus weer neerkomt op de driver.

@ICTman Oke ik zal Windows vista terug op de pc Installeren en kijken of die dan wel werkt.
Maar waarom werkte hij wel maanden goed op Windows 7 dat vind ik wel vaag.

Het is zelfs zo en ik heb je er nog niet over 'gehoord'. Ik had dus op precies dezelfde laptop Windows 7 geinstalleerd, wat toen bleek was dat de processor op het moederbord de installatie niet goed ondersteunde omdat Windows 7 van bepaalde technologien gebruik maakt die het moederbord niet ondersteunde. Hierdoor werd alles trager en leek het alsof de computer op een halve Ghz liep, bij wijze van. Toen bij het deinstalleren en het installeren van Windows Vista werkte alles weer prima. Opgezocht in de factsheets van de laptop en het moederbord, bleek dus een incompatibiliteitsprobleem te zijn.

@ICTman
Maar er bestaat toch, Compatibiliteit instellingen zodat je de driver kan runnen op oudere versie's van windows?
Via eigenschappen

Voor zover ik het weet zit de compatibiliteit van de driver in de driver zelf. Tenzij je meer weet als ik, mag je dat hier neerzetten :D

@ICTman kijk hier een voorbeeld :
15gz7d5.jpg

Dit is de compatibiliteit voor uitvoerbare bestanden, zodat er aanpassingen gemaakt worden waardoor een uitvoerbaar bestand ineens wel werkt. (tip: bij gebruik van Windows 8 zul je hier zo nu en dan vaker gebruik van maken).
Maar dit heeft nog niets te maken met stuurprogramma's.
Voor wat ik weet is het niet mogelijk om dat te doen.

@ICTman ik heb gedaan wat je zei ik heb Windows Vista Home premiun terug geïnstalleerd maar de geluid werkte een tijdje en volgende dag niet meer....
2je75uh.jpg

En daarna niet meer kijk maar hier
2mwxcld.jpg

Laatst bewerkt:
En nu werkt hij weer... En ik weet 100% zeker dat hij na volgende start niet meer werkt
Dit is wel heeel vaag =(
6odgn7.jpg

Volgens mij is die chipset op de moederboard gwn defect,

Ik heb een USB gekocht zo'n 10 euro hij maakt nu wel geluid via dat usb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan