driver geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

margi

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2004
Na het opnieuw installeren van Windows 98 heb ik geen geluid. De geluidskaart die erin zit is Intel 82801AA I/O Controller Hub-AC'97 Audio Adapter.
Wie kan mij hiermee helpen?

Dat is een geluidskaart die vast zit op het moederbord?
Of is het een losse geluidskaart.

Is het onboard?
Wat voor merk en type moederbord is het.

De drivers staan over het algemeen op de CD-rom die bij het moederbord hoort. Anders zijn ze te downloaden vanaf de site van de fabrikant of die van intel.

Het zal wel een geluidskaart zijn die op het moederbord zit. De computer is een Packard Bell van een aantal jaren oud. Eerst klopten ook de kleuren niet, maar uiteindelijk wel de driver kunnen installeren hiervoor. Nu het geluid nog.
Als ik bij apparaatbeheer kijk, staan daar nog 3 overige apparaten: * onbekend apparaat
* PCI Card
* PCI MUltimedia Audio Device

Hoe kan ik dit oplossen?

Je zult de antwoorden nu wel gelezen hebben.
Daar staan de dingen in die je kunt proberen.
dus driver vanaf cd van je moederbord.
anders bij intel.

Help, ik kom er nog niet uit. Op de site van Intel kan ik mijn geluidskaart niet terugvinden. Ik heb geen cd bij mijn moederbord. Typenaam moederbord Gigabyte GA-6VVMM7.

Misschien nog een andere tip?

Op die site kom ik niet verder. Wat moet ik daar precies doen?

Heb de driver gevonden en gedownload, maar krijg hem niet geinstalleerd. Er staat ook dat het voor Windows 2000 is en ik heb Windows 98. Sorry dat ik zo knullig ben!

Heb hem nu geinstalleerd, maar nog steeds geen geluid, ook geen Windowsgeluiden. Als ik kijk bij apparaatbeheer staan daar onder overige apparaten:
* onbekend apparaat
* PCI Card
* PCI Multimedia Audio Device
Er staat dat daar geen stuurprogramma's voor geinstalleerd zijn, maar als ik stuurprogramma's wil bijwerken, kan hij er geen vinden. Kan ik hier nog iets mee moeten doen?

Geef je serienummer eens van je pc, staat achter op de pc bij s/n................................

Als ik kijk bij Aida32 kijk bij multimedia staan onder het tabblad audio geen afspeel- en opnameapparaten genoemd?

Je hebt onboard sound op je moederbord, geef je serienummer even van je pc, met wat geluk heb je dan alle drivers die je zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan