Driver geluidskaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter delpa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een AMD Athlon pc 64 bit. Ik ben van xp (nieuwe installatie was noodzakelijk) overgestapt naar windows 7 64 bit. Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik de driver van de geluidkaart op internet niet kan vinden. Het gaat om de driver van C-Media PCI Audio Device (windows 7 64 bit).Ik ben al een avond qua tijd kwijt en kom alleen maar uit op allerlei te betalen programma's die je dan beloven de driver te leveren. Weet iemand van jullie waar ik deze driver kan downloaden?? De website van C-Media schiet ook niet echt op!
Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet, Peter Paul.

Hallo delpa,

Wat is het merk/type moederboard in je pc?

type moederbord

Het type moederbord is: Gigabyte GA-K8NS ultra 939 (socket 939)

groet Peter Paul.

Ok, moet je deze downloaden & opslaan:

http://download.gigabyte.eu/FileList/Driver/motherboard_driver_audio_realtek_whql.exe

Als (een) Administrator: Selecteer bestand, RechterMuisKlik, Eigenschappen, Deblokkeren, Toepassen.
Tabblad Compatibiliteit, Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren AAN vinken, selecteer in de lijst Windows XP (64bit als dat erbij staat), Toepassen, OK.
Dubbelkik bestand, volg aanwijzingen scherm, na voltooing herstarten.

Hopen dat het werkt, zoniet,even terug melden... ;)

geen moederbord geluidskkaart

Hallo,

Ik heb de bovenstaande driver geinstallleerd maar het is helaas niet de juiste driver. Het is ook geen moederbord geluidskaart van het merk realtek maar een pci kaart van C-Media PCI audio device.

groet Peter Paul

Ja, schrijf dat dan er ook even bij!!! :evil:

Gelukkig valt bij Gigabyte de bende nog wel te vinden, maar toch iedereen op die manier dus onnodig laten zoeken! Grrr!...

Kaart eruit trekken, lamp erop, loep erboven, merk/model/type/versie, desnoods van de chips lezen.
Oh, & dan hier neerzetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan