Driver Genuis, hoe werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sewage

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Hallo
Ik heb volgens mij een handig programmatje gevonden om mn drivers van al mn hardware up- te daten maar ik heb geen idee hoe het werkt, ik snap hoe je kunt updaten maar hij pleurt gewoon een hele hoop bestanden in verschillende mapjes en ik heb niet echt het idee dat het daarmee al mn drivers zijn ge-update. Iemand een idee wat ik met die bestanden moet doen
Alvast bedankt

Driver Genius maakt een back-up van al je drivers. Zet ze op CD of een aparte partitie en wanneer je een nieuwe install moet doen, heb je alle benodigde drivers in 1 keer bij de hand!

oooo oke, dat verklaart een hoop :o is er dan mischien wel een programmatje dat automatisch al je drivers installeert ??

Bij geen problemen gewoon 1 x per maand effe je drivers checken op updates is meer dan genoeg. Het is belangrijker dat je windowslekken up2date zijn. Met vista is het wel verstandiger om bijvoorbeeld per 2 weken te controleren op nieuwe drivers, omdat daar nog veel meer ontwikkeling in zit.

Vaak zijn driverupdates ook alleen maar aanvullingen voor nieuwe hardwareonderdelen en kom je er achter dat je ze nodig hebt als je iets net nieuws in je computer erbij zet, of wanneer je een van de nieuwste games koopt die echt om de laatste versie van bepaalde drivers vragen.

Hoe vaak herinstalleer je je PC? Is het die 30 euro waard om aan een programmaatje uit te geven dat je eigenlijk niet echt nodig hebt? Goed PC onderhoud hoeft niet veel tijd te kosten. Je kan je vaak ook abboneren via email bij de fabrikanten van je hardware op nieuwsbrieven of driverupdates. Dan hoef je alleen maar te controlen of je het nodig hebt en ophalen.

wat bedoel je miss in 2003 ??

Er staat trouwens 2023

Je vroeg: is er dan mischien wel een programmatje dat automatisch al je drivers installeert

Zoiets zal er ooit wel een keer zijn, misschien over 15 jaar dus ?

15 jaar geleden had ik ook nooit gedacht wat al mijn PC's nu allemaal kunnen.
Ik had toen nog een 386 op Dos 6.22 en was daar zo blij mee, tsjonge wat was dat ding snel en wat kon ie veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan