Driver gezocht voor een PCI card

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Beste allemaal,

Ik heb een microscoop camera ontvangen. Het gaat om een Olympus DP50. Deze camera werkt met een PCI kaart. Omdat ik de software niet heb (DWZ wel heb maar er niet bij kan, zie andere vraag) ben ik opzoek naar de benodigde driver(S) voor deze kaart. Olympus kan of wil niet helpen. Op internet kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed :confused:

Kan iemand mij misschien helpen? Op de foto's is te zien om welke kaart het gaat. Het maakt me overigens niet uit of het drivers zijn voor XP of WIN7

2015-06-20 12.17.47.jpg
2015-06-20 12.18.04.jpg

Ik heb overigens ook gezocht op Pixera.com, dat staat op de kaart. Maar kan op die site ook niet vinden wat ik zoek. Ik heb hen wel een mailtje gestuurd overigens.

Beter eerst even (met de kaart geïnstalleerd in de computer) Apparaatbeheer starten, dubbelklikken op het apparaat dat blijkbaar de PCI kaart voorstelt (zal wel onder Overige apparaten staan of in ieder geval met een geel uitroepten erbij).
Ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en type letterlijk de eerste aanduiding over (of rechtsklik er op en kies Kopiëren, indien W7) en citeer die in je volgende posting.

Apparaatbeheer starten: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc

Mocht het zijn: PCI\VEN_127B&DEV_0002&SUBSYS_00000000
dan staan hier blijkbaar drivers voor XP.

Overigens staat er (vreemd genoeg) ook een HASP driver op die pagina, dus ik vraag me af of je niet (ook) een hardware-lock dongel (voor parallelle poort of seriële poort of USB poort) nodig hebt om de camera (of bijgeleverde software) te (mogen) gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Die "fijne" website wordt in elk geval door NOD32 geblokkeerd met 3 meldingen...dus fris is hij niet,..

Bedankt voor de hulp. De diverse scanner software herkennen de kaart overigens niet.

Met de link van DNTIES kwam ik verder op een XP pc. De PCI kaart wordt gelijk geïnstalleerd. De bij behorende software heb ik inmiddels ook, alleen heb ik daar inderdaad een dongel voor nodig om die te mogen gebruiken.

Ik heb inmiddels ook andere beeld verwerkende software geprobeerd , maar die herkennen de kaart niet als zijnde een kaar waar een camera aan hangt. Nog even verder prullen dus ;)

Zover ik kan zien installeert de driversoftware ook een Twain driver.
Dus software die Twain geschikt is zou je dan misschien verder helpen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan