Driver gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Voor mijn oude laptop HP pavillion ZE 5600 zoek ik na schone install een driver voor de videokaart (en nog een paar).

Speccy geeft alleen een standaard chip aan - op internet zie ik wel resultaten maar dan volgt er niets op de link (vreemd).

Heeft iemand voor mij de gouden tip?

Hoop dat er nog ondersteuning is, zal het zo even checken. Thx.

In dergelijke gevallen (laptop) is het altijd handig om ook de Hardware ID van de probleemapparaten te vermelden.
Dit omdat veel laptopfabrikanten verschillende componenten gebruiken bij dezelfde types laptop en dus de ene laptop van hetzelfde type niet (precies) hetzelfde hoeft te zijn als een andere van hetzelfde type, qua gebruikte componenten.

Hardware ID's:
Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), dubbelklik op een probleemapparaat, ga naar tabblad Details en kies uit het keuzemenu: Hardware ID's
Kopieer de bovenste regel die getoond wordt en plak die in je posting.
Doe dit voor elk individuele probleemapparaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Er zullen er zat zijn die het niet met me eens zijn maar ik voer vaak installaties uit bij diverse "klanten" om het zo maar te noemen.

In vrijwel alle gevallen draai ik Driverbooster en ben vrijwel altijd in één keer klaar. Critici genoeg maar ik zweer bij dit programma en nog gratis ook.

Ik heb je er al eerder in bijgestaan en doe dat bij deze weer :D

Dank u :D

Serieus, ik heb het al zo vaak gebruikt en het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Eerst had ik een betaalde Driver Genius Pro maar die gebruik ik niet eens meer

Ik ga beide opties proberen, zal vast lukken!

Vermoed het inmiddels ook. Eindeloos gelaad van pagina's, installeren van HP tools, updates Windows, 3.5, etc.

Krijg wel deze melding (zie afb.) plus opletten qua adware.driver booster.JPG
Hierdoor lukt de scan helaas ook niet.

Laatst bewerkt:
HP tool geïnstalleerd, maar vervolgens gebeurt er niets. Mis ik mogelijk iets, moet er iets aangeklikt worden?
Enige dat bijgewerkt is, is Flash.
Heb het programma toegevoegd aan de firewall.

Laatst bewerkt:
Melding nog nooit gehad van Driverbooster en ik zie dat de HP tool ook niet werkt.
Misschien moet je even wat beveiligings software uitzetten tijdelijk. In Driverbooster zit 100% zeker geen adware. Is volkomen velig.......

Zojuist heb ik Driver Booster 2 gedownload en gedraaid. Geen enkel probleem tegen gekomen.

Naast firewall Avast 2015, zal ik ook 'ns uitzetten.
Link zal ik ook bekijken, dank weer voor het meedenken!

edit: virusscanner uitzetten maakte geen verschil, proxy settings wordt nog genoemd. Hoe kom ik hier bij? Router zal mogelijk de bottleneck vormen.

Laatst bewerkt:
En de optie die ik noemde in posting #4, als het door jou geïnstalleerde besturingssysteem niet op de HP website wordt vermeld/ondersteund.
Natuurlijk (heb je nog niet gedaan) dan ook erbij vermelden welke versie Windows het over gaat en of die 32-bits of 64-bits is.

Tijs.

VGA.JPGExcuus! OS wordt vermeld. Win XP 32 bit.
Na install krijg ik links op de HP site er wel een rode knop bij, maar daar werd blijkbaar niets op gevonden. Kan ik me niet zo goed voorstellen.
Ga het nu weer uitproberen, misschien - in de hectiek van gisteren - ben ik een 'ontwikkeling' vergeten te melden.

edit: op doellaptop blijkbaar wel kunnen draaien, maar daar dus alleen 1 driver bijgewerkt. De netwerkcontroller (plus 3 anderen) is bijv. niet geïnstalleerd en daarbij krijg ik dan wel de melding 'driver is perfect'. Begrijp ik niet helemaal.

Ik ga nog even naar HP... edit: blijft steeds na install tool terugkomen bij de pagina waar de tool gedownload moet worden plus instructies. Schiet dus niet op.

bijna vergeten: de apparaatinstantie ID laat zich niet kopiëren. Even een screendump proberen.. staat er nu (grotendeels) op. Hoop dat je hier genoeg aan hebt.
Op een ander tabblad valt te lezen dat het apparaat geen bronnen gebruikt omdat het niet correct werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan