Driver HP dv9580ed XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb XP op mijn HP dv9580ed gezet. Nu ben ik nog opzoek naar de driver voor mijn bedraad netwerk (dus ethernet). Wie weet welke ik nodig heb?

Heb oa pc wizard en SIW al geprobeerd maar beide gaven een MCP65 ethernet controller aan. Daar kon ik op het internet vrij weinig over vinden. Althans vrij weinig info die zinvol was. De bjibehorende nvidia driver weigerde de ethernet controller te installeren. Het programma van drivershq was trouwens behoorlijk zinloos. Het enige wat die deed was de informatie uit apparaatbeheer overnemen en laten zien. Voor het installeren moest het programma kopen.

Laatst bewerkt:
Waar vind ik die driver? Ik heb geprobeerd alles van de nforce 520 te downloaden en te installeren maar ik krijg alleen maar twee drivers voor away mode en SMA bus. Beide zijn niet echt van belang.

Mocht niet duidelijk zijn wat je typeaanduiding voor de chipset is download, download dan bijv. everest om je chipset te checken, kan zijn dat ie bij Nividia 520/560 heet o.i.d. Als je het typenummer hebt kun je kijken bij nvidia en de moederborddriver downloaden.

Heb al even gekeken. Kijk op http://www.nvidia.com/object/nforce_winxp_15.45.html bij Supported products, als het chipset type erbij staat, pakket installeren, in het pakket zit een netwerkkaart driver, zie bij release highlights.

Mocht ie de netwerkkaart niet installeren, verwijder dan het apparaat uit apparaatbeheer, en laat dan opnieuw de driver op je pc zoeken, kan zijn dat ie verkeerd gedetecteerd is.

Zoals ik al zei, ik de driver voor de nforce 520 proberen te installeren, maar hij weigert alles wat bij de release staat te installeren. Ook als ik de driver los (dus bij tag files etc) dan zegt dat de software niet geschikt voor de hardware en dat terwijl ik toch echt zeker weet (siw, pc wizard en everest zeggen het alle drie) dat er een 520 in zit

Altijd eerst checken of je alle compatibele drivers kunt vinden voordat je gaat downgraden in een OS...

Eens met Hunter.

Voor veel laptops die wat nieuwer zijn, zijn geen xp drivers meer beschikbaar. Dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn.

@swallav: Geef ons een de precieze aanduiding in Apparaatbeheer:
Dubbelklik op die bedrade netwerkkaart (dus met geel uitroepteken erbij) en ga naar tabblad Details.
Geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX aanduiding die je daar vindt.

Overigens zou het me verbazen als je het niet met die nforce driver-set afkunt die eerder gelinkt is, maar met de boven gevraagde informatie ga ik zéker weten of die driverset de juiste bevat.

Overigens kun je ook het laatste XP LAN Driverpack downloaden, die uitpakken (met 7-zip) op de harde schijf, de uitgepakte mappen overbrengen naar de pc waar je nu die driver mist (bijv. via CD of memory-stick) en dan gaan zoeken of je die combinatie van VEN_XXXX&DEV_XXXX in 1 van de .INF bestanden terugvindt. Is dat het geval, dan kun je in de map(pen) waar dat .INF bestand staat de driver gebruiken voor je netwerkkaart.

Succes,

Tijs.

Bedoel je deze?
PCI\VEN_10DE
DEV_0450
SUBSYS_30CF103C&REV_A3\3&2411E6FE&0&30

Laatst bewerkt:
Als je het LAN driverpack hebt uitgepakt met Winrar, dan zijn compatible drivers te vinden in de submappen:
D\L\NV
D\L\NV2
D\L\NV4
D\L\NV5

Aanbevolen om eerst de versie in de D\L\NV map te proberen en als die niet werkt de variant in de D\L\NV5 submap.

Probeer dit eerst, dan hoeven we (voorlopig) niet dat driverpack van NVidia uit elkaar te halen om te zien of die geschikte drivers bevat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan