Driver instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb een driver gedownload. Die bestaat echter uit 2 files. De ar5211.sys en de net5211.inf . Hoe kan ik deze driver instaleren? Waar moet ik deze files plaatsen om het geheel te laten werken?

Hoi !

Welk OS ?

Bij WIN 7:

Rechtsklikken op Computer - Eigenschappen - Hardware- Apparaatbeheer.

Dubbelklikken op het apparaat waarvoor je de driver installeert - Kiezen voor - stuurprogramma bijwerken - Ik wil zelf kiezen.

Nu geef je het pad aan naar de map waarin de bewuste driver staat -Oke.

Even geduld, en de driver wordt geinstalleerd.

Greetz,

Harry.

Ik heb een driver gedownload. Die bestaat echter uit 2 files. De ar5211.sys en de net5211.inf . Hoe kan ik deze driver instaleren? Waar moet ik deze files plaatsen om het geheel te laten werken?

Drivers die in Win2000 en WinXP worden gebruikt komen altijd in (minstens) 2 files: Een .sys bestand (=de driver) en een .inf bestand (=informatie (normale tekst) over de driver, o.a. voor welke hardware het bedoeld is).

De opmerking van Harry Snor is dus geldig: Zet beide bestanden in 1 map, en kijk of je de driver kunt installeren door er handmatig naar toe te bladeren. Zijn instructie geldt ook voor XP.
Natuurlijk moet het wel de goede driver zijn, anders wordt a.h.v. het .inf bestand bepaald dat het niet hoort bij het apparaat waar je de driver voor wilt installeren (zie eerste paragraaf hierboven).

Succes,

Tijs.

Bedankt, ben er uitgekomen. Het ging over een wlan driver in windows xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan