Driver irql probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Probleem me pc restarten zomaar toen kwam er dit te voorschijn op mijn blauwen scherm met witten letters.

Driver_IRQL_not_less_or_equal

Stop: 0x000000D1 (0x0074009FI1 0x00000002, 0x00000000, 0xee69e365

NVTcp.sys 0 address ee59E365
Base at ee69a000, Datastamp 4253b85b

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken.

2 uur later weer een restart

Stop: 0x000000D1 (0xFF3D66FC, 0x00000002, 0x00000000, 0xEC6D7A1F)

NVT.sys- Adress EC6D7A1F base at EC6D1000, Data stamp 4253B85B

Laatst bewerkt:
Het kan geheugen zijn wat beschadigd is of hardware die je recentelijk hebt geinstaleerd

titel aangepast.
beschreef niet het probleem.

Oorzaak: verkeerde of corrupte driver.... [meestal videokaart of geluid]
Heb je geprobeerd deze te updaten?

Installeer de videodriver opnieuw... of de soundcarddriver [als het de videodriver niet was], tenzij je weet welke driver je hebt geprobeerd te installeren voordat je deze fout kreeg.... installeer die dan opnieuw... of hij is niet geschikt voor jouw Windowsversie, zoek dan een andere...

Uhm ik heb de driver van mijn CD voor mijn videokaart heb een geforce 8400 GS

en mijn geluidskaart zit onboard heb ik niks voor geinstalleert behalven Realtek.
Maar bij het installeeren van die Driver, zij hij ook nog van dit bestand is mogelijk beschadigd en kan later systeemfouten bezorgen, klik hier op doorgaan en toen klikten ik op doorgaan anders had ik namelijk geen geluid.

En waar kan ik updates vinden voor mijn drivers?

En ik heb een seround set op mijn geluidskaart aangesloten maar dat kan officieel niet omdat mijn geluidskaart nog in me anderen computer zit heb ik zeg maar een standaart geluids kaartje onboard met eentje voor Geluid/Microfoon/en die anderen :)
Maar ik heb wel mijn seround sound aangesloten maar ik heb nu alleen Front geluid en bass geluid dus dat is weer minder, maar zou het daar door kunnen komen dat hij daardoor vast loopt ?

Laatst bewerkt:
Het ligt zeker NIET aan het feit dat er een surroundset op aangesloten zit....

Quote:
"Maar bij het installeeren van die Driver, zij hij ook nog van dit bestand is mogelijk beschadigd en kan later systeemfouten bezorgen, klik hier op doorgaan en toen klikten ik op doorgaan anders had ik namelijk geen geluid."

Download de juiste driver voor de onboard geluidskaart.... [Google]

Laatst bewerkt:
Hallo.

Het is niet echt een geluidskaart (volgensmij) maar gwn dat blokje dat op je moederbord (zit vast gesoldeert???) als ik het fout is moet je het zeggen :)

Ik heb mijn computer ook even gescand met een programma waar toch wel veel fouten uitkomen hehe:

scanerzk6.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk foutenlijstje... maar ik heb wel erger gezien...... :D
Deze fouten veroorzaken geen IRQL problemen....

Ook een "on-board" geluidskaart of chip heeft een driver nodig.... de juiste driver!
Zoek met het typenummer van je moederboard naar de juiste drivers, tenzij je de cd nog hebt van het moederboard, daar staan ze ook op....

Pc na 2 uur weer opnieuw gereboot:

Stop: 0x000000D1 (0xFF3D66FC, 0x00000002, 0x00000000, 0xEC6D7A1F)

NVT.sys- Adress EC6D7A1F base at EC6D1000, Data stamp 4253B85B

Ik heb verder alles van me moederbord driver geinstalleerd daar heb ik de cd voorgebruikt die wel beschaadigt was kan dat daar mee temaken gehad hebben? Schaam Schaam.

PS: over die fouten lijst me pc is net 5 dagen geleden geformatteerd :S

Laatst bewerkt:
Oke maar ik schrijf gwn op wat er staat hehe :) ik ga het proberen bedankt

Als ik mijn driver heb gedownload zegt hij File are corupted ! :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan