Driver netwerkkaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter RTB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RTB

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Wegens omstandigheden, heb ik Vista opnieuw moeten installeren. Dat is gelukt, maar nu kan ik geen internetverbinding maken, omdat de netwerkkaart geen driver heeft. Ik heb al met deze pc op internet naar drivers gezocht, zonder succes en ook in de bijgeleverde cd's vind ik geen drivers. Kan iemand mij aub helpen?

Het gaat om een Realtek RTL8168\8111 ...

Hoi,

Ummm..." al met deze pc op internet gezocht"....maar toch geen internetverbinding??? :o

ED

Dit is uiteraard een andere pc dan de probleem-pc ;). Ik probeer even enkele dingen uit die jullie voorstelden.

Oké, ik heb de driver kunnen installeren (dat denk ik toch). Het werkt nog altijd niet. Ik heb netwerkdetectie ingeschakeld, maar als ik zoek naar netwerken, verandert er niets ...

wel opnieuw opgestart

staat in systeemeigenschappen nu wel de netwerkkaart als bekend? (nu nekt zich dat ik geen vista kennis heb) zodra we wten dat de kaart goed is geinstalleerd kunnen we dat wegstrepen en komt bijvb settings draadloos etc aan de beurt. Toch? :cool:

Opnieuw gestart, werkt nog altijd niet. Bij Apparaatbeheer staat bij netwerkadapters: "PCIe GBE Family Controller.

Bij overige apparaten: Netwerk controler en onbekend apparaat met telkens een zwart uitroeptekentje in een geel icoontje in het pictogram. Misschien heeft dat er ook wat mee te maken?

als bij de netwerkcontroller een geel uitroep teken staat dan is je driver niet geïnstalleerd.

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Medion, Acer, Packard Bell etc, geef dan merk en type van de pc.

Heb je een samengesteld systeem, geef dan merk en type van je moederbord

Geen merk-pc. Het type moederbord is Abit: AB9 Pro/AB9 Motherboard Socket 775

Oké, ik heb dit gedaan en heb de pc opnieuw opgestart. Nu komt er een bericht waarin staat dat de neterkcontroller gedetecteerd is. Het stuurprogramma moet geïnstalleerd worden. Daarvoor moet er verbinding gemaakt worden met het internet, maar dit lukt natuurlijk niet!

Wat heb je nu precies gedaan? Allen de chipsetdrivers van de Abit Site?

Ik heb al die dingen gedownload, via WINRAR uitgepakt op mijn usb-stick, geïnstalleerd op de kapotte pc. Behalve het grootste bestand, dat is nog altijd aan het downloaden (bestandsnaam: r190.zip, grootte: 40 mb)

Ik denk dat het best is dat ik hem morgen binnen breng in de pc-winkel. Tenzij iemand nog een oplossing kan aanreiken?

Hoi,

Ik ben even nieuwsgierig op welke manier precies je de drivers hebt geprobeerd te installeren.

ED

Wel, eerst heb ik de derde driver van de lijst geïnstalleerd, de chipset driver, dus. Dat was mij zo gezegd. De tweede heb ik niet geïnstalleerd, omdat dat een oudere versie van de derde is (?). De rest heb ik in willekeurige volgorde geïnstalleerd. Daarna heb ik de pc opnieuw opgestart, waarna mij aangeraden was verbinding met het net te maken om de drivers van de netwerkcontroller te installeren. Dit lukte uiteraard niet.

Als je nog meer info wenst over wat ik gedaan heb, dan mag je dat vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan