driver PLDS DVD+-RW DH-16AAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Op mijn Dell-computer heb ik (tot mijn grote spijt) Windows 8 geïnstalleerd, maar ik wil dus weer terug naar Windows 7.
Wanneer ik echter de DVD van Windows 7 opstart, krijg ik de melding dat er geen driver gevonden kan worden van mijn DVD-speler (driver PLDS DVD+-RW DH-16AAS). Ik heb via Google geprobeerd de juiste driver te vinden, maar vooralsnog zonder resultaat. Wel een programma om een driver te installeren, maar als ik dat (in Windows 8) probeer, krijg ik de melding dat het programma al geïnstalleerd is. Dat klopt ook wel, maar ik heb de losse driver nodig om op een USB-stick te zetten.
Alternatieven via Google laten mij programma's als DriverDetective installeren, waar ik al helemaal niet op zit te wachten.

Hoe kom ik aan de driver om op de USB-stick te zetten, waarnaar ik de Windows-7-DVD kan laten verwijzen?
 
hallo,

je kunt ook gewoon de cd openen en dan de setup starten, ik bedoel dus niet booten vanaf de cd.
 
Dat dacht ik ook, maar dat werkt helaas niet. Ik krijg 2 foutmeldingen:

D:\Sources\WDSCORE.dll is either not designed to run on Windows or it contains an error. Try installing the program again using the original installation media or contact your system administrator or the software vendor for support. Error status 0xc0000020.

The file 'autorun.dll' could not be found or is corrupt. Setup cannot continue. Error code is [0xC1]

Voor de goede orde: ik gebruik de originele DVD die ik bij de PC kreeg van Dell.
 
Zou eerst kijken in d e bios of W8 indien je een uefi bios hebt daar de secure boot op enabled heeft gezet.
Overigens kun je niet vanuit W8 geen W7 installeren.

Zou ook zomaar kunnen dan W8 er een GPT schijf van heeft gemaakt waar W7 niets mee kan en geen harde schijf wordt gezien.

Windows 7 heeft vrijwel alle drivers onboard en voor een dvd speler is eigenlijk helemaal geen driver nodig.
 
Mijn computer kocht ik in 2010. Inmiddels heb ik de harde schijf geformateerd (kon er al niet meer van opstarten), dus nu geen installatie vanuit W8 meer.
Volgens mij is het probleem niet, zoals Lange Pier schrijft, dat er geen harde schijf wordt gezien, maar dat er geen DVD wordt herkend.
 
Andere DVD en/of bootabel W7 DVD proberen, de DVD laser in de DVD device kan het probleem zijn.
 
Uiteindelijk heb ik de DVD een klein poetsbeurtje gegeven en toen was het verholpen. Merkwaardig, want van de DVD kon ik wel booten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan