Driver probleem NVIDEA GeForce 8400GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een Medion PC met een GeForce 8400GS videokaart.
Oorspronkelijk draaide deze PC onder Vista. Via NVIDIA zijn er nieuwere drivers beschikbaar en ik wilde deze installeren.
Na installatie komt de pc niet verder dan het opstartscherm, dus niet eens het inlogscherm.
Het lijkt erop dat er tijdens het laden van de drivers iets fout gaat.

XP op de machine gezet, zelfde probleem. Dus terug naar Vista zonder driver update. (die ik eigenlijk wel nodig heb voor videobewerking)

Later Win7 erop gezet. Windows Update geeft ook aan dat er een driver update beschikbaar is in het Windows Update Centre.
Dus ik dacht, Win7, veel beter dan Vista, dus updaten. Wat denk je....precies het zelfde probleem. Na verschillende opstart pogingen krijg je vanzelf systeemherstel en zet iet alles weer terug naar het oude, dus ook onder Win7 geen driver update mogelijk.

De driverupdate is nodig. Als ik een Full HD film afspeel in volledig scherm gaat het geluid haperen en kraken.
De geluidskaart heeft wel gewoon de laatste drivers (Soundblaster Audigy2). Dus ik denk niet dat het aan de geluidskaart ligt.
Heb daar al verschillende instellingen gebruikt, van de hoogste mogelijke kwaliteit '24 bits studiokwaliteit' tot de minste kwaliteit '16 bit cd kwaliteit' maar alles met gekraak in het geluid. Het is alleen bij FullHD in volledig scherm, in kleinere schermen gaat het goed.

PC specs:
Intel Core 2 Duo 1.8
2 Gb geheugen
SB Audigy 2
Pinaccle Capture kaart
GeForce 8400GS 882 MB
Acer 22inch FullHD scherm

Graag jullie advies. (genoeg gegevens of willen jullie nog meer weten?)

AANVULLING: Ow ja..; Installeren van de nieuwere drivers als Admin of in veilge modus maakt geen verschil

mvrgr.
Nossie
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Welke windows draai je nu? niet helemaal duidelijk;)
 
Ow sorry, Win7 Ultimate. Deze komt ook nog zelf met de opties de drivers te installeren met aanbevolen instellingen, maar dat maakt ook niets uit.
 
Hoi,

Neem aan dat je zoals het hoort eerst de chipset drivers hebt geherinstalleerd en daarna deze
 
Ja heb gewoon netjes alle moederbord drivers e.d. geinstalleerd.
Ik heb de update van NVIDIA geprobeerd, de update van de Medion website en de update aangeboden door Microsoft.
Alle met het zelfde resultaat: Vastlopen tijdens opstarten.

Verder zijn van alle apparaten, incl. BIOS, voorzien van de laatste drivers en firmware
 
Hoi,

Vreemd ik zou zegen dat het zou moeten werken:( misschien een andere helpmij-er nog een goed idee. Je weet zeker dat de kaart in orde is zou kunnen dat hij defect is heb hier een notebook gehad waar als ik geen videokaart driver had geïnstalleerd hij het deed en met driver helaas pindakaas.
 
tja....ik kan zo'n ding niet doormeten ofzo, maar alle tests die ik gedaan heb gaan goed (met de oude driver).
Ook dxdiag uitgevoerd en geeft ook geen foutmeldingen.
Wat ik zeg, verder helemaal geen problemen alleen met fullhd in volledig scherm.

Nou ja...bij jarig, Aldi heeft weer een mooie Medion in de aanbieding. Dacht best wel een 'stevige' PC voor niet te veel geld.
Zie deze link: http://aldi.medion.com/md8371/nl/?refPage=aldi

Dus me vrouw maar eens even lief aankijken:p
 
Hoi,

Ja dat zou ik ook doen ,een hele vooruitgang en geen problemen met de hd beeld:p
 
videokaart

Hallo,
ik heb dezelfde medion met W7u en ook een "beschadigde" videokaart (error 43).
PC start wel op met standaard vga en herkent alleen een standaard beeldscherm dus met slecht beeld.
Drivers nvidea 8400gs geupdate en opnieuw opstarten geeft een vastloper. Via schijfherstel weer terug gezet.
Andere videokaart, ASUS EN210 Silent, geprobeert op standaard vga geeft een beter beeld, maar na de drivers update en opnieuw opstarten ook weer een vastloper.
PC werkt dus nog wel met beide videokaarten maar dan alleen met standaard vga.
Helpt hier een bios update of is het moederbord beschadigd?
(Uit voorzorg wel direct een nieuwe PC bij aldi gehaald en alles overgezet:))
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan