Driver Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaakmans

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
hallo daar! Ik ben net de trotse eigenaar van Windows 7!

Het werkt opzich lekker ik mis alleen iets. Ik heb geen internet.

Windows 7 heeft geen driver voor mijn SIS 900 LAN netwerkkaart... Ik weet dat alle drivers in de windows update zitten maar ik kan geen windows update doen zonder internet.

Op de website van microsoft is een windows 7 driver voor mijn netwerkkaart te downloaden. Maar die werkt niet. Op de website van de fabrikant staat dat de driver werkt tot Windows XP.

Iemand nog ideeen?

Alvast bedankt!

Ben op andere fora's tegengekomen dat de xpdriver ook werkt onder windows 7.(en vista).

Ben op andere fora's tegengekomen dat de xpdriver ook werkt onder windows 7.(en vista).

Klopt kwam ik ook tegen, maar mocht niet baten.

Ik heb dit al geprobeerd.

- Via de CD die bij mijn moederboard zat.
- Via website fabrikant moederbord (PCChips K7)
- Via website fabrikant netwerkkaart SIS 900
- Via Microsoft website voor Windows 7 drivers

Deze werken allemaal niet...

Fijn dat je Windows7 hebt, maar welke versie? De 32-bits of de 64-bits versie?

Indien 64-bits Windows 7 zul je ook 64-bits drivers moeten hebben (hetzij van XP, hetzij van Vista).

EDIT: De 32-bits driver van PCChips t/m XP staat hier.
Is dat dezelfde die je al geprobeerd had (als je W7 32-bits versie op je computer hebt)?
EDIT2: Als jouw moederbord precies dezelfde is als deze, dan zit er geen SIS in maar een VIA VT6103L ethernet-kaart....

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat je Windows7 hebt, maar welke versie? De 32-bits of de 64-bits versie?

Indien 64-bits Windows 7 zul je ook 64-bits drivers moeten hebben (hetzij van XP, hetzij van Vista).

Tijs.

Ik heb de 32-bits versie... had ik al op gelet...

EDIT: De 32-bits driver van PCChips t/m XP staat hier.
Is dat dezelfde die je al geprobeerd had (als je W7 32-bits versie op je computer hebt)?
EDIT2: Als jouw moederbord precies dezelfde is als deze, dan zit er geen SIS in maar een VIA VT6103L ethernet-kaart....

Deze informatie nog gezien in mijn vorige posting? Die had ik namelijk geedit.

Tijs.

windows xp drivers werken wel onder 7. ga naar het installatie bestand en zet de compatilitie mode op xp en install

Deze informatie nog gezien in mijn vorige posting? Die had ik namelijk geedit.

Tijs.

Ik heb net via mijn mobiele telefoon internet verbinding gemaakt via de USB.

Daarmee een Windows update gedaan... duurde even maar dan heb je nog niks...

In apparaatbeheer geeft windows aan dat het om een SiS 900 gaat, tevens staan die drivers ook op de DVD bij mijn moederbord.

Ik heb btw inderdaad PRECIES dat moederbord van je marktplaatslink

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwst XP driver downloaden bij SIS: deze

Die uitpakken, apparaatbeheer starten, dubbelklikken op de netwerkkaart, en kiezen voor Driver updaten (of zoiets).
Aangeven dat je zelf wilt kiezen (dus niets automatisch downloaden en ook niet automatisch installeren), en dit stug volhouden. Zodra je dan ergens kunt Bladeren, bladeren naar de map sl119\WINXP2K in de map waar je de driver had uitgepakt.

Hopelijk werkt dit. Ik vind het overigens vreemd dat Windows7 de kaart wel herkende, maar er geen drivers voor installeerde...

Succes,

Tijs.

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwst XP driver downloaden bij SIS: deze

Die uitpakken, apparaatbeheer starten, dubbelklikken op de netwerkkaart, en kiezen voor Driver updaten (of zoiets).
Aangeven dat je zelf wilt kiezen (dus niets automatisch downloaden en ook niet automatisch installeren), en dit stug volhouden. Zodra je dan ergens kunt Bladeren, bladeren naar de map sl119\WINXP2K in de map waar je de driver had uitgepakt.

Hopelijk werkt dit. Ik vind het overigens vreemd dat Windows7 de kaart wel herkende, maar er geen drivers voor installeerde...

Succes,

Tijs.

Als ik klik op stuurprogramma bijwerken kan ik kiezen uit:

- Automatisch zoeken
- Op mijn computer zoeken

Bij automatisch zoeken krijg ik te zien: De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geïnstalleerd. Er is geen betere of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden.

als ik op mijn computer zoeken doe en wijs naar de folder die jij aangeeft krijg ik dezelfde melding. Na verschillende keren rebooten krijg ik nog steeds geen verbinding en er blijft een geel uitroepteken bij de netwerkkaart staan.

Ik heb ook al geprobeerd om de driver onder compatabliliteit XP te installeren maar hiermee kom ik ook niet verder.

Onder apparaatstatus staat dit aangegeven:

"Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat benodigde stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)"

Ik zie dan nog 1 mogelijkheid (k**** W7, genoemde methode werkt wel al je XP gebruikt: Meldingen over het beste stuurprogramma is al geïnstalleerd krijg je dan niet, want je kunt dan 'overrulen' met de methode die ik gaf...)

Rechtsklik op die draadloze netwerkkaart, en kies Verwijderen (of zoiets).
Ga dan naar Configuratiescherm -> Hardware (of zoiets)
Probeer bij de herkenning (of handmatige toevoeging van een netwerkkaart) dan die drivermap van Sis aan te geven.

Tijs.

JAAAAAAAAAAAAAAA!!! JAJAJAJJAJAJAJAJA!!!

EINDELIJK!

Heb gedaan wat je zei, installatie ongedaan gemaakt en stuurprogramma´s verwijderd.
Daarna opnieuw laten zoeken naar Plug en play netwerkkaarten en ineens stond die daar ZONDER geel uitroepteken!

Vele malen dank! nu eindelijk genieten van Windows 7 !

DANK-DANK-DANK!

Betekent dat W7 blijkbaar toch zelf de drivers bij zich heeft (past op het verhaal dat W7 ook de naam van het apparaat kon bedenken).

Blijkbaar is er bij de installatie van die (standaard-)driver iets misgegaan, wat met verwijderen en weer (automatisch) toevoegen gefixt is.

Fijn dat het in orde gekomen is. :thumb:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan