driver problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

St0n3y

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
32
vanavond toen ik een spel aan het installeren was is mijn computer gecrashed, en goed ook..

en ik wil mijzelf niet onervaren noemen met dit soort problemen, maar ik heb alles geprobeerd wat in mijn mogelijkheden ligt, en ik kon het niet oplossen. en aangezien ik via dit forum al eerder een probleem heb kunnen oplossen, vraag ik weer mijn hulp aan jullie:)

ok het begon dus zo. ik had een spel geleend van een vriend van mij, en zou die gaan instaleren... hij zei dat hij eerst moest bekijken of al mijn hardware wel goed in orde was, iets met intel controle ofzo, dus ik laat dat toe want dat had ik al eerder gedaan met andere spellen en daar had ik nooit problemen mee gehad. ondertussen had ik msn lopen dus ging ik daarmee verder. (ik denk dat het aan het spel ligt, maar het zou natuurlijk ook aan msn kunnen liggen) op een gegeven moment toen hij op 75 % ongeveer was, sluit msn opeens af,ok dat gebeurt wel vaker... maar opeens houd mijn adsl modem ermee op, en geeft aan dat er iets fout is.. dus ik ga erna kijken en toen kreeg ik een blauw scherm op mijn computer, en een piepend geluid... hij gaf aan dat er iets mis was: DRIVER_IRQL_ nogwattes, ik heb er niet goed naar gekeken want ik had dit soort foutmeldingen al vaker gehad, en deze fouten waren altijd verholpen nadat ik de computer gewoon ressette, dus daar ging ik dit keer ook vanuit...

dus ik reboote de computer, en opeens merkte ik dat mijn adsl modem niet opnieuw aanging, en toen hij eenmaal compleet was opgestart, deed mijn muis niks... bij het begin knippert hij wel even (lasermuis) maar daarna schakelt hij zichzelf gewoon uit...

maar mijn toetsenbord deed het nog wel, dus ik dacht dit repareer ik wel even, dus ik start op... zoek naar herstelpunt... blijkt dat mijn pa dat heeft uitgeschakeld:confused: owk volgende poging, ik start norton op (nieuwste versie) en loop alle fout/probleem oplossings programma's die er zijn... hij zegt dat hij 3 fouten heeft gevonden in het active Xcom en ik repareer ze, want er stond bij die problemen kon veroorzaken met opstarten etc, dus ik denk mooi opgelost en ik reboot, laat alle schijven dubbel checken.. reboot weer, maar nog steeds niks, ok andere poging, ik haal mijn muis van boven (usb muis, die gene die het niet deed was ook een usb muis) stop hem erin en reboot, nog steeds niks verandert...

ok volgende poging, ik start op en kijk bij opstartopties, staat er opstarten met foutmodus (zoiets weet de naam niet helemaal meer:eek: ) maar daarna... komt hij bij dat windows laad balkje en dat doet niks, dus ik veronderstel dat ie vastloopt, maar wacht voor de ckerheid nog 5 min en nog niks...

ok volgende poging, ik start weer op en kijk bij opstartopties, en ik loop de laatst juiste configuratie, maar nog steeds verandert er niks:(

nouja en toen had ik geen ideeen meer, dus ik hoop dat jullie een oplossing weten.

bij voorbaat dank
 
tijdens opstart of F8 drukken dan kom je in een zwart schermmet witte letters.
Kies daar eens voor opstarten met vga.
 
aah ok... ik dacht dat vga iets met videokaart te maken had, maar dat dacht ik dus verkeerd :p, maar ok dat zal ik wel proberen als ik thuis kom vanavond zit nou bij een vriend zodat ik deze vraag kon plaatsen... ik hou jullie op de hoogte.

en bedankt voor de reactie:)
 
Ja klopt vga heeft iets met je videokaart te maken.
Maar dit probleem doet zich wel vaker voor en dan opstarten met vga wil dan wel eens helpen zodat je in de veilige modes het probleem kunt oplossen.
Je hebt in dat menu ook nog een optie opstarten met laatst bekende werkende configuratie.
Die zou je ook nog kunnen proberen.
 
ok, ik heb vanmorgen 3 uren zitten prutsen, usb muis aangesloten deed het wel, en toen heb ik dat programma gedraaid wat het probleem veroorzaakt had, en zowaar dat programma repareerd alles:D blijkt dat al mijn usb poorten het niet meer deden ofzo, die detecteerde de computer niet meer maar toen liep ik dit programma en was alles opeens weer goed...

dus het probleem is opgelost, en bedankt voor de reacties:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan