driver S3 virge MX

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie33

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2004
Berichten
38
Beste mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik heb van het bedrijf waar ik stage loop een laptop kunnen overnemen. Ik heb er alleen geen drivers bijgekregen, dat mochten ze me niet geven werd mij verteld. Het gaat om een Toshiba laptop, type 2180 CDT. Ik heb hier dus zelf XP opgezet en hij draait dit prima, alleen ik kan nu het beeldschermformaat niet aanpassen naar 1024*768 pixels. Er zit een S3 virge MX beeldscherm adapter in. Weet iemand van jullie waar ik zo'n driver kan vinden voor XP?

Er stond namelijk eerst windows 98 op, maar voorzover ik weet zijn de beeldschermdrivers voor windows 98 niet hetzelfde als voor XP.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,


Ron de Kroon
 
Welkom op helpmij.

De drivers kan je halen op http://www.driverguide.com/
Je moet je even aanmelden maar het is gratis.
Je krijgt via email gelijk een bevestiging.

Ik heb je driver gevonden onder Basic Search.

groetjes speedtouch
 
ach ja, en hoe snel zal dat wachtwoord vergeten worden, maar goed..

Probeer dit maar 's:

Gebruikersnaam: driver2
wachtwoord: all

// P.s.
Dat ze de driver niet mogen geven slaat trouwens nergens op (vind ik) , wellicht konden ze gewoon de driver niet vinden..
 
@JKoelman

Het inlognaam en pasword zijn gewijzigd, voorheen logde ik in met : drivers > all
Dit hebben ze echter aangepast.
Waarschijnlijk zal Driver2 > all ,binnen kort ook aangepast worden.

groetjes speedtouch
 
s3 virge MX

He Jkoelman en Speedtouch,

als ik jullie dan nog even mag lastig vallen. Als ik dan die driver zie en hem vervolgens download, dan staat ie op mij thuis-pc als een winzip/winrar bestand. Ik moet ze vervolgens op floppie of cd-rom zetten om hem van die pc over te brengen naar die laptop. Mijn thuis pc is namelijk aangesloten op het internet (adsl) op basis van een usb-modem. Die laptop heeft usb 1.1 dus echt snel is dat niet en hij trekt het volgensmij ook niet. Maar dat even terzijde (ik doe het dus gewoon even met een floppie en/of cd-rom), maar hoe moet ik vervolgens te werk gaan om die driver te installeren?

Als ik het bestandje uitpak krijg ik namelijk allemaal losse bestandjes en geen ".exe" bestand bijvoorbeeld. Misschien een domme vraag maar het wil niet helemaal vlotten.

Hoop dat jullie of iemand anders mij kan helpen.

Alvast bedankt en ik hoor het graag.

Groeten Ron
 
Bedoel je dit:
-> Rechtermuisklik op "Deze computer"
-> Klik op Eigenschappen
-> Klik op tabblad "hardware"
-> Klik op Apparaatbeheer
-> Rechtermuisklik op (het vraagteken) van je videokaart
-> Klik op Stuurprogramma bijwerken

-> Klik op Ik wil zelf kiezen
-> Klik op Volgende
-> Klik op Niet Zoeken
-> Klik op Volgende
-> Klik op Bladeren
-> Selecteer de map van je drivers
 
s3 virge mx

moet je dan wel de bestanden eerst uitpakken of kun je ook een winzip en/of winrar bestandje selecteren?

Ik bedoelde dat idd.

Bedankt alvast dat je me wilt helpen.

Groeten Ron
 
Het is inderdaad wel beter gelukt. Ik kon ze selecteren en dergelijke, maar ik heb bijna alle s3 virge mx drivers geprobeerd maar bij alle kreeg ik de melding dat ze niet digitaal waren en ook niet werden ondersteund door windows XP. Na installatie kon ik dus nog niet het beeldschermformaat aanpassen naar 1024, helaas.

Nu dacht ik het volgende. Is het geen mogelijkheid om de harde schijf te formatteren en er ipv XP eerst windows 98 op te zetten. Dan deze drivers installeren (want ik neem aan dat ze het bij 98 wel doen) en dan vervolgens het XP schijfje erin doen om hem als het waren up te daten naar XP

Weet jij of dit kan?

Ik hoor het graag en mocht iemand wel weten waar ik een S3 Virge MX driver kan vinden voor XP, dan hoor ik het héééél graag.

Groeten Ron
 
En deze heb je dan ook al geprobeert?:

Ik heb die driver inmiddels ook geprobeerd maar ook deze wilde niet werken. Ik heb gisteravond de laptop geformatteerd en windows 98 erop geinstalleerd. Met dit besturingssysteem kon ik wel het beeldschermformaat aanpassen.

Ik blij en opgelucht :confused: , maar als ik hem op 1024 zette dan werd het scherm te groot (alle icoontjes pasten niet meer op het beeldscherm en de taakbalk met "start"erin die was niet meer zichtbaar) Ik moest dus met de muis onderaan het scherm staan waarop het beeld naar beneden scrolde. Ik denk dus dat deze s3 video kaart gewoon niet geschikt is voor 1024, of zou dat niet kunnen?

Ik ben bang dat de laptop voortaan met 800*600 door het leen moet. Wel jammer want ik vind 1024 wel veel fijner werken.

Mocht iemand nog een andere oplossing weten, Hééééel graag.

Groeten Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan