Driver update Nvidia GeForce Go 6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benji1971

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2002
Ik ben in het bezit van een jewel laptop, de 2600, met daarin een pci Geforce Go 6600 videokaart, met 256 MB geheugen.

De driver die ik op cd meegeleverd heb gekregen bij aankoop en heb geinstalleerd, is:
nv4_disp (6.14.10.7300 - nVIDIA ForceWare 73.00)
(als ik in Everest goed gelezen heb, gaat het om een 16-bit videokaart)

Als ik nu bij nvidia.com de laatste drivers download krijg ik continue de melding:
Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidge hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt.

Ik heb zelf het idee dat dit drivers zijn voor (tenminste) 32-bit videokaarten.

Kan iemand mij vertellen waar ik de juiste drivers kan vinden? Op nvidia.com vind ik ze echt niet.
Of heeft iemand misschien een ander idee? Misschien doe ik iets fout.

Alvast bedankt voor het meedenken en eventuele reacties.

Ja, daar heb ik zeker al gekeken.
Heb alle mogelijke opties afgelopen.

Windows XP professional (SP2)

Het betreft een Jewel Notebooke met een Mobile Intel Pentium M. 1866 MHz.

Ja de hints heb ik ook gedaan. Maar dat doe ik eigenlijk altijd standaard.

(bedankt voor je snelle meedenken, overigens)

Volgens mij moet je toch echt deze hebben:
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.95.html

Wat je nog kan proberen is in veilige modus bij apparaatbeheer de driver te verwijderen, opnieuw opstarten en het dan nog eens proberen.
In het ergste geval kan je altijd nog de driver van je cd installeren.

Ik zal nog eens een poging doen.
Het betreft echter wel een driver voor een 32-bit.

Waarschijnlijk zal ik weer deze melding krijgen:

Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidge hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt.

En dat is dus waar ik steeds tegen aanloop.

Ik heb al lagere versies geprpobeerd, de laatste beta, noem maar op.

De driver voor de Go serie van Nvidia wordt NIET door Nvidia verstrekt op de Nvidia site.
De meegeleverde driver is de laatste driver voor jouw kaart op jouw laptop.
Wanneer dit goed werkt niets aan doen.
Wanneer het niet goed werkt, kun je een andere driver ophalen van de site van de laptopmaker.
En dat is dus Jewl in jouw geval.
Nogmaals: wanneer het goed werkt, NIETS aan veranderen.

Bedant voor jouw info.

Het werkt zeker goed hoor, maar ik was gewoon op zoek naar een vernieuwde driver aangezien ik wat nieuwe zware games draai, als Call of Duty 2.

Het werkt prima hoor, daar gaat het dus niet om.

Maar waar heb jij die info vandaan als ik vragen mag?

Kijk anders eens bij jewel, ik heb hier een HP pc met een Creative Audigy / Audigy 2 soundkaart, als ik daarvoor de drivers bij creative download krijg ik ook zo'n melding.
Haal ik de drivers bij HP gaat alles goed. :rolleyes:

A.J. Was me voor. :)

Jewel heeft op de site helaas nog niets staan voor drivers voor de jewel 2600.

Alle types/modellen worden genoemd, behalve deze.
Is dan ook nog een vrij nieuw model.

Geloof me, ga er dan vanuit dat de driver die je hebt de beste is die er is voor die kaart.
Ik heb in mijn Toshiba een Nvidia kaart en die heeft zolang ik die heb, nog geen update gehad omdat die er simpelweg niet is en niet nodig is.
Ik heb hem al 2,5 jaar.

Wat was er mis met de drivers van de kaart toen je hem kocht? die cd is voor als je hem ooit opnieuw moet instaleeren...

Geloof me, ga er dan vanuit dat de driver die je hebt de beste is die er is voor die kaart.
Ik heb in mijn Toshiba een Nvidia kaart en die heeft zolang ik die heb, nog geen update gehad omdat die er simpelweg niet is en niet nodig is.
Ik heb hem al 2,5 jaar.

Hi A.J Ik heb een soortgelijk probleem denk ik. Ook ik heb een Toshiba S3 Tecra. Op zich een perfecte laptop. Ik speel graag een spelletje zoals World of warcraft en Delta Force Black Hawk Down van Novalogic. DF BHD is eigenlijk al een wat ouder spel maar toch :-). Nu wil het geval dat World of Warcraft perfect loopt maar als ik dan DF BHD installeer op de laptop dan start het spel extreem langzaam op, de muis beweegt zeer schokkerig (slaat ruimte over) en de sound is krakerig. Ik heb diverse video instellingen geprobeerd. Ook deze laptop heeft een Nvidia Geforce GO 6600 kaart. Ik weet niet waar het aan ligt..ik bedoel, het is een snelle laptop en een oud spel loopt er niet op. Any advice?
Alvast bedankt voor iedere reactie :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan