Driver update voor GTA IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluismaster

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
hallo,

ik loop al een tijdje te rotzooien met gta IV want het loopt niet lekker (hij stottert enzo)
ik heb een E8200 2,6 GHz Nvidia Geforce 9600GT 512MB en 2 gig ram DDR2 1066
en ook als ik alles lager instel blijft ie stotteren...
dus ik mn drivers geupdate maar het gaat niet over, dus ik denk doe ik het nog een keer.
maar wat me de eerste keer niet opviel, valt me de tweede keer wel en ik krijg onder of na het instaleren van de drivers een melding (zie screen) en ik weet niet of het goed of slecht is:D.

dus ik een keer op nvidia.com gekeken en de nieuwste drivers gedownload met autodetect, en nu geeft dat ding aan dat mn driver versie 0.0 is dus is er dan iets verkeerd gegaan?

ik heb mn oude driver verwijderd met vista dan naar deze computer, programma verwijderen. daar heb ik Nvidia driver aangeklikt en verwijderd, nou weet ik niet of Nvidia physix er ook afmoet?:( tog maar niet gedaan...

heel verhaal dus maar weet iemand wat hier fout is gegaan of wat ik eraan kan doen? of dat er niks fout is (behalve mn PC die te sloom is :SS):eek::eek:

alvast bedankt

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 67
hallo,

ik loop al een tijdje te rotzooien met gta IV want het loopt niet lekker (hij stottert enzo)
ik heb een E8200 2,6 GHz Nvidia Geforce 9600GT 512MB en 2 gig ram DDR2 1066
en ook als ik alles lager instel blijft ie stotteren...
dus ik mn drivers geupdate maar het gaat niet over, dus ik denk doe ik het nog een keer.
maar wat me de eerste keer niet opviel, valt me de tweede keer wel en ik krijg onder of na het instaleren van de drivers een melding (zie screen) en ik weet niet of het goed of slecht is:D.

dus ik een keer op nvidia.com gekeken en de nieuwste drivers gedownload met autodetect, en nu geeft dat ding aan dat mn driver versie 0.0 is dus is er dan iets verkeerd gegaan?

ik heb mn oude driver verwijderd met vista dan naar deze computer, programma verwijderen. daar heb ik Nvidia driver aangeklikt en verwijderd, nou weet ik niet of Nvidia physix er ook afmoet?:( tog maar niet gedaan...

heel verhaal dus maar weet iemand wat hier fout is gegaan of wat ik eraan kan doen? of dat er niks fout is (behalve mn PC die te sloom is :SS):eek::eek:

alvast bedankt

Jouw pc is goed genoeg voor GTA IV. Ik heb ook een beetje last van lagg or met mijn 8800GT. Maar ik had al ondekt wat het probleem was ik had ook 2GB 1066MHZ geheugen erin, en dat bleek veel te weinig te zijn. Schaf deze setje aan en dan bezit je 4GB http://azerty.nl/8-745-13354/ocz-sli-ready-edition-dual-cha.html het is een goedkoop setje hij is 3 euro goedkoper geworden :mad: ik heb ze gekocht voor 30 :mad: nog 3 dagen geleden :mad:

2 gb geheugen zou voor het spel genoeg moeten zijn maar het leuke is altijd dat mensen er nooit rekening mee houden dat windows en allerlij programma's op de achtergrond ook nog eens geheugen gebruiken. Bij windows vista zit dit al gauw op 512mb tot 1 gb van her ram. dat houdt voor jouw dus al in dat de helft daarvan al gebruikt wordt door windows. Zet er dus 2 gb bij en GTA4 gaat beter lopen....

2 gb geheugen zou voor het spel genoeg moeten zijn maar het leuke is altijd dat mensen er nooit rekening mee houden dat windows en allerlij programma's op de achtergrond ook nog eens geheugen gebruiken. Bij windows vista zit dit al gauw op 512mb tot 1 gb van her ram. dat houdt voor jouw dus al in dat de helft daarvan al gebruikt wordt door windows. Zet er dus 2 gb bij en GTA4 gaat beter lopen....

ok bedankt, hier had ik ook al aan gedacht, maar ik heb dus een G15 (dat toestenbord met schermpje) en daar staat op dat mn ram 90% gebruikt net als mn processor die rond die heel soms 96 raakt maar meestal rond de 75-80% blijft hangen.
zou je een andere processor ook aanraden? (niet dat ik geld teveel heb ofzo:))

ik heb 2 gb ram van kingstone hyperX 1066 kit maar daar zijn meerdere versies van, maakt het nog uit welke versie ik erbij doe of moet ik gewoon 4 gb ram nieuw kopen?

alvast bedankt,

Patrick

ps. ik wil niet zeuren maar euh moet je bij 4gb ram niet een 64 bit OS hebben om het maximale eruit te halen?:o

uit wat ik hier lees begrijp ik dat het hoogst waarschijnlijk aan mn ram ligt, maar nog ff over die drivers? is het zo goed ( zie bijlage eerste post ) als ik reboot is mn driver dan geupdate?
kon je niet ergens bij uitvoeren ofzo iets intikken om te zien welke versie driver je hebt?:shocked:

laterz

Bij een 32 bits systeem kan er max. 3,25 gb worden gebruikt. Maar 3.25 is niet los te koop. Dan heb je of 3 of 4gb en vaak is 4 gb sneller en goedkoper dan 2 + 1 gb. Ik zou zelf wel voor het zelfde geheugen gaan. Diver update kan nooit kwaad.

ok koop ik nieuwe ram erbij en misschien een processor of is dat niet echt nodig?

je processor zou het aan moeten kunnen maar de keuze is aan jouw...

Hallo,

Bij mij loopt stotterd gta 4 niet. maar speelt heel traag. aangezien ik net een nieuwe pc heb had ik toch verwacht dat dit wel goed zou lopen

processor: Intel® CoreTM2 Quad processor/ Q8200
- werkgeheugen: 4 Gb DDR2-SDRAM
- harddisk: 1 Tb SATA 3-G vaste schijf (5400-rpm)
- grafische kaart: NVIDIA® GeForceTM GT120 met PureVideo® HD technologie, 1024 Mb/2815 Mb, DVI-poort, VGA-poort, HDMI-poort

wat zou het probleem kunnen zijn?

gr Rick

/offtopic

Dat systeem van jou rick, daar zou ik een moord voor plegen. *kwijl*

/ontopic

Met zo'n systeem heb ik echt geen enkel idee waar het aan kan liggen.
Je zou het - als ik het goed heb - makkelijk gemaxt moeten kunnen draaien.

Zijn je drivers up-to-date?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan