driver update vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukejan

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Ik ga de pc van m'n vader formatteren en daarna wil ik de nieuwste drivers voor o.a. het mobo installeren. De drivers heb ik gedownload van de Asus site. Als ik deze met winrar uitpak, blijkt het een BIN FILE te zijn. De pc herkent de file ook niet. Wat moet ik ermee doen om het een .exe bestand te laten worden.

(Asus A7V8X-MX SE)

Zal wel een BIOS update zijn. Deze kan je updaten met de software bijgeleverd op de cd-rom van het mobo.

Ok, dan moet het kunnen denk ik. Ook ik heb een Asusplankje en heb sinds augustus vorig jaar (de geboortemaand van de pc) 3x een biosupdate gedaan en wel met de Asus Windows bios update tool. Download die even van de Asus site (of pak de driver CD rom van Asus erbij) en doe de upgrade binnen Windows.

Ik heb de afgelopen jaren (naar schatting) 40 tot 60x een biosupdate gedaan (computers van anderen en die van mijzelf) en ik deed dit altijd middels Dos (diskette). in 75% van de gevallen ging er altijd wel ergens in het proces wel weer iets niet zoals het zou moeten gaan. Na een heleboel gezeur en gedoe heb ik dat allemaal wel weer recht kunnen breien, maar toch.

Die 3x dat Asus voor mijn moederbord een biosupdate heeft uitgebracht, deed ik de flash iedere keer middels dat progje van Asus in Windows. Ik heb er maar één woord voor: Perfect!

Grafische weergave, de flash is op het beeldscherm te volgen en belangrijker............... geen van de drie keren gezeur gehad.

Bedankt voor de uitleg. Wat bedoel je precies met de upgrade in Windows?

Zie bijlage. (= een screendumpje van de Asustool op mijn buroblad) Dat tooltje moet je vanaf de driver CD die ooit met de pc is meegeleverd even installeren, dan wel bij Asus downloaden.

Aangezien je de update file zelf al op harddisk hebt staan, kies JIJ dus uit het menuutje : "from file".

Daarna geschiedt de flash onder Windows.

Je hoeft dus niet te klungelen met een diskette in een DOS omgeving.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    80,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan