Driver Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxxie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Ik zal mijn vraag toch even duidelijk uitleggen.
Het begon allemaal toen ik Windows7 op mijn computer had geïnstalleerd, sindsdien heb ik niet meer de mogelijkheid om mijn spel te spelen ( Metin2 ) en ook de mogelijk om geluid uit mijn pc te krijgen, hiervoor, toen ik Windows XP had, nergens problemen mee.

Ik heb naar een tijdje zoeken wat informatie opgespaard en kwam bij Zoeken -> DxDiag om mijn gegevens van de computer te bekijken.

Als volgt zie ik dat de computer mijn geluidskaart niet pakt, maar ook de 3D van de videokaart pakt hij niet.
Achter de 3D (..) staat : "Not Available"

Sindsdien ben ik mijn hele vrienden lijst langs gelopen of iemand verstand heeft van dit onderwerp, helaas kwam er maar 1 uit die er íets van wist..
Het antwoord was meer dat ik een Driver Update moet doen. Dus ik naar Control Panel en Windows Update doen, natuurlijk hetzelfde verhaal dat er geen video/geluidskaart aanwezig is, maar hij probeerde het op te lossen wat faalde..

Verder ben ik nogmaals op zoek gegaan om de Driver Update te bemachtigen wat moeilijker schijnt te zijn dan het is.
Als ik op Google.nl kijk en kies Driver Update krijg je een mooi programmaatje waarbij je middelweg er voor moet betalen.

Ik hoop dat jullie hier wijzer van woorden, anders moet ik toch echt weer overwegen om op XP/Vista te gaan draaien...., Spijtig. Want Windows7 is naar mijn mening perfect qua uiterlijk en snelheid.

Met vriendelijke groet,
Max.

Heb je een merk pc? Zo ja dan zijn er misschien win 7 drivers te vinden op de website van de fabrikant van de pc. Ik kan je niet verwijzen, omdat je die info niet vermeld.

Hoe "ziet"apparaatbeheer er bij jou uit? vraagtekens?

En heb je al windows updates geinstalleerd?

Mijn computer is van het met Qbic/Soltek ofzo, exacte nummer weet ik niet, zal ik morgen moeten bekijken.

btw, ik moet eerlijk toegeven dat het niet een legale versie is van win7, maar functioneerd wel hetzelfde en zou verders geen probleem moeten zijn.

Max.

Laatst bewerkt:
Dan wachten we even af.

Houdt er rekening mee dat het kan zijn dat er voor jou hardware helemaal geen win 7 drivers zijn! Maar dat weten we pas als er gericht gezocht kan worden.

WELKOM OP HELPMIJ...

Download eens speccy en geef ons wat overzichten.wellicht kunnen we aan de hand daarvan wat gerichter zoeken.

Het rare is van mijn pc, het ding is vierkant, zilver en grijs, aantal stickers met Windows Xp.

Op de voorkant staat QBic Powererd by Soltek

Verder heb ik DXDiag gekopieerd, maar nogmaals, de dingen die ik vetgedrukt heb gemaakt heeft mijn computer, alleen hij pakt ze denk ik niet, voor mijn update naar windows7 werkte alles perfect.

DXDIAG:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 7/16/2009, 21:38:56
Machine name: MAXGALIS-PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.
System Model: To Be Filled By O.E.M.
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz, ~2.6GHz
Memory: 1280MB RAM
Available OS Memory: 1278MB RAM
Page File: 567MB used, 1990MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7600.16385 32bit Unicode

------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No sound card was found. If one is expected, you should install a sound driver provided by the hardware manufacturer. Input Tab: No problems found.

--------------------
DirectX Debug Levels
--------------------
Direct3D: 0/4 (retail)
DirectDraw: 0/4 (retail)
DirectInput: 0/5 (retail)
DirectMusic: 0/5 (retail)
DirectPlay: 0/9 (retail)
DirectSound: 0/5 (retail)
DirectShow: 0/6 (retail)

---------------
Display Devices
---------------
Card name: Standard VGA Graphics Adapter
Manufacturer: (Standard display types)
Chip type: ATI RADEON 9200
DAC type: 8 bit
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_5964&SUBSYS_2073148C&REV_01
Display Memory: n/a
Dedicated Memory: n/a
Shared Memory: n/a
Current Mode: 1280 x 1024 (32 bit) (1Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model:
Monitor Id:
Native Mode:
Output Type:
Driver Name: vga
Driver File Version: 6.01.7600.16385 (Dutch)
Driver Version: 6.1.7600.16385
DDI Version: unknown
Driver Model: unknown
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 7/14/2009 01:25:51, 10752 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-1A24-11CF-3D37-C31DAFC2CB35}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x5964
SubSys ID: 0x2073148C
Revision ID: 0x0001
Driver Strong Name: Unknown
Rank Of Driver: Unknown
Video Accel:
Deinterlace Caps: n/a
D3D9 Overlay: n/a
DXVA-HD: n/a
DDraw Status: Not Available
D3D Status: Not Available
AGP Status: Not Available

Ook nog iets bijzonders:

Name: Multimedia Audio Controller
Device ID: PCI\VEN_8086&DEV_24D5&SUBSYS_4720414C&REV_02\3&267A616A&0&FD
Driver: n/a

Name: Standard VGA Graphics Adapter
Device ID: PCI\VEN_1002&DEV_5964&SUBSYS_2073148C&REV_01\4&38B71F77&0&0008
Driver: C:\Windows\system32\DRIVERS\vgapnp.sys, 6.01.7600.16385 (Dutch), 7/14/2009 01:25:49, 26112 bytes

-----------------
SPECCY
-----------------

Operating System
MS Windows 7 Ultimate 32-bit
CPU
Intel Pentium 4
Northwood 0.13um Technology
RAM
1.3GB Single-Channel DDR @ 133MHz (2.5-2-2-6)
Motherboard
INTEL SpringDale-G (mPGA478)
Graphics
PLE430 @ 1280x1024
128MB Standard VGA Graphics Adapter (C.P. Technology)
Hard Drives
117GB Western Digital WDC WD1200JB-00GVC0 ATA Device (IDE) 33 °C
Optical Drives
LITE-ON COMBO LTC-48161H ATA Device
Audio
No audio card detected

Laatst bewerkt:
Is niet bijzonder... Betekend alleen dat je geen drivers geisntalleerd hebt. Zonder merk en type geluidskaart, videokaart en/of mobo is het dan ook moeilijk zoeken.

Geen sticker aand e achterkant met een typenummer? Ander zal je in de kast moeten kijken naar de betreffende onderdelen.

Laatst bewerkt:
dus..... als ik het goed begrijp mis ik alleen de drivers, wanneer we die gevonden hebben is alles weer opgelost?

Bovense is je processor snelheid en de onderste is je harde schijf.

Geen typenummer dus. Kast openen en de onderdelen bekijken.

Moederboard heb je al, dus die drivers kan je al opzoeken.

Heb hem net opengemaakt en er stond: Model Lwt - 48161H

EDIT: nog even goed nagekeken, is dus de dvd speler..., waar moet die code ongeveer staan?
EDIT2: heb wat foto's gemaakt van die codes die ik kon vinden, echt veel meer stond er niet op

Laatst bewerkt:
Het typenummer van de pc zou op de kast moeten staan. DE typenummers en merken van de verschillende onderdelen staan op die betreffende onderdelen (in de kast dus).

Maar het zou een stuk makkelijker zoeken als we het typenummer van de pc hebben.

Moederboard drivers wel al gedaan? Want die had je in principe al kunnen vinden.

Edit: Die eq-3401a is volgensmij het typenummer van je pc. Moment ff kijken of ik daar de drivers bij kan vinden.

Laatst bewerkt:
Moederboard nog niet gedaan, naast werk sociaal leven en huiswerk zal dat vanavond pas aan de beurt zijn.

Moederboard drivers (chipset) moeten eigenlijk altijd eerst, daarna pas de overige drivers.

Is trouwens erg lastig te vinden de drivers, het sl-b8e-f nummer geeft namelijk ook drivers.

En Soltek heeft niet eens een eigen website... (of ik moet wel heel krom zoeken) En het is nog steeds mogelijk dat er geen drivers voor win 7 zijn, wat zou betekenen dat je weer terug moet naar bijvoorbeeld xp.

Overige helpmijers die ook even kunnen kijken?

Laatst bewerkt:
Moederboard drivers (chipset) moeten eigenlijk altijd eerst, daarna pas de overige drivers.

Is trouwens erg lastig te vinden de drivers, het sl-b8e-f nummer geeft namelijk ook drivers.

En Soltek heeft niet eens een eigen website... (of ik moet wel heel krom zoeken) En het is nog steeds mogelijk dat er geen drivers voor win 7 zijn, wat zou betekenen dat je weer terug moet naar bijvoorbeeld xp.

Overige helpmijers die ook even kunnen kijken?

Soltek bedrijf is 2005 dicht gegaan.. spijtig, maar over het zoeken geef ik je gelijk, computer is al weer 7 jaartjes oud.
Vandaar dat alles niet top is.

Max.

Dan ben ik er vrijwel zeker van dat er geen drivers voor win 7 gevonden gaan worden. Lijkt mij toch het vestandigst om weer xp te installeren en de meegeleverde driver cd te gebruiken voor de drivers.

Dan ben ik er vrijwel zeker van dat er geen drivers voor win 7 gevonden gaan worden. Lijkt mij toch het vestandigst om weer xp te installeren en de meegeleverde driver cd te gebruiken voor de drivers.

Ben XP weer aan het downloaden, hopelijk ligt er nog ergens driver cd bij. Moet nog even zoeken^^

In ieder geval erg bedankt voor de hulp!

Max.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan