Driver updaten,, maar welke ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
ik heb hier als 2e pc een redlijk oude staan, nu moet er een nieuwe Video Device Driver op...
nu krijg ik via windows update site de volgende melding
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Foutbericht in Windows XP: 'STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER'

Symptomen
In Windows XP wordt een van de volgende Stop-foutberichten weergegeven:
STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat de grafische kaart in een lus terechtkomt tijdens het wachten op beschikbaarheid van de videohardware. Dit symptoom duidt doorgaans op een probleem met de videohardware of op het probleem dat de grafische kaart de hardware niet correct kan programmeren.

Oplossing
Algemene gebruikers
Methode 1: Het programma Windows Foutrapportage gebruiken
1. U opent dit programma door op Rapport verzenden te klikken wanneer u wordt gevraagd het foutenrapport naar Microsoft te verzenden.
2. Als er een correctie of tijdelijke oplossing beschikbaar is, klikt u op Meer informatie. U kunt zo in het bezit komen van de correctie of lezen hoe u dit probleem kunt omzeilen.
Methode 2: Het nieuwste stuurprogramma voor uw videoadapter installeren
Ga naar de volgende Microsoft-website voor informatie over het detecteren en installeren van het meest recente stuurprogramma voor uw videoadapter in Windows XP:
http://windowsupdate.microsoft.com (http://windowsupdate.microsoft.com)
Methode 3: Contact opnemen met de fabrikant van de videokaart om in het bezit te komen van het meest recente stuurprogramma voor de videokaart
Voor informatie over contactgegevens van de fabrikant klikt u op het juiste artikelnummer in de volgende lijst:
65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/) Lijst met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, A-K

60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/) Lijst met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, L-P

60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/) Lijst met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, Q-Z
Microsoft verstrekt deze contactinformatie om u te helpen bij het aanvragen van technische ondersteuning. Deze contactinformatie kan zonder aankondiging worden gewijzigd. Microsoft kan derhalve niet instaan voor de juistheid van deze contactinformatie.
Methode 4: De videokaart vervangen
Raadpleeg de documentatie bij de computer voor informatie over het vervangen van de videokaart.

Naar boven
Geavanceerde probleemoplossing
Deze methoden zijn bestemd voor ervaren computergebruikers. Als u niet vertrouwd bent met geavanceerde probleemoplossing, is het wellicht raadzaam iemand anders om hulp te vragen of om contact op te nemen met de ondersteuningsservice. Op de volgende Microsoft-website vindt u informatie over de manier waarop u contact kunt opnemen met de ondersteuningsservice:
http://support.microsoft.com/contactus/ (http://support.microsoft.com/contactus/)
Methode 1: Stuurprogramma's uitschakelen of bijwerken
1. Bekijk de lijst met compatibele hardware (de Microsoft Hardware Compatibility List of HCL) om vast te stellen of de PCI-apparaten in de computer compatibel zijn met Windows XP. Ga voor meer informatie over de lijst met compatibele hardware naar de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx (http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx)
2. Installeer de meest recente versie van de videoadapterstuurprogramma's.
3. Als de naam van een stuurprogramma wordt vermeld in het Stop-foutbericht, schakelt u dat stuurprogramma uit of verwijdert u het programma.
4. Schakel alle stuurprogramma's of services uit die u onlangs hebt toegevoegd, of verwijder deze.
Opmerking Als de fout optreedt tijdens het starten van Windows en de systeempartitie is geformatteerd voor het bestandssysteem NTFS, kunt u wellicht de veilige modus gebruiken om het stuurprogramma dat het probleem veroorzaakt te hernoemen of te verwijderen. Als het stuurprogramma wordt gebruikt tijdens het opstarten van het systeem in de veilige modus, moet u de computer opstarten via de herstelconsole om het bestand te kunnen gebruiken. Als u meer informatie wilt over stuurprogramma's voor videoadapters in de veilige modus, klikt u op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
292460 (http://support.microsoft.com/kb/292460/) Problemen met het videostuurprogramma oplossen in de veilige modus van Windows XP
Opmerking Als het probleem te maken heeft met het bestand Win32k.sys, kan de oorzaak een programma voor extern beheer van een andere leverancier zijn. U kunt de service verwijderen door de computer via de herstelconsole op te starten en het opgegeven systeemservicebestand te verwijderen.
Methode 2: De hardwareversnelling aanpassen
1. Klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm.
2. Open het tabblad Instellingen, klik op Geavanceerd en open het tabblad Probleem oplossen.
3. Verplaats de schuifregelaar Hardwareversnelling naar Geen en schakel het selectievakje Gecombineerd schrijven inschakelen uit.
4. Klik op OK en klik nogmaals op OK.
Opmerking Hierdoor wordt voorkomen dat de grafische kaart de hardware onjuist programmeert. Dit kan echter ten koste gaan van weergavefuncties en -prestaties. U kunt de hardwareversnelling op een hogere instelling dan Geen zetten om functionaliteit en prestaties te herstellen, maar hierdoor wordt wel de kans vergroot dat het probleem opnieuw optreedt. Schakel hardwareversnelling uit voor maximale stabiliteit.

Naar boven
Meer informatie
Het Stop-foutbericht kan ook verschijnen voor videostuurprogramma's die geen fysiek apparaat vertegenwoordigen. Dit 'Stop'-bericht kan bijvoorbeeld verschijnen in de virtuele videoadapter die wordt gebruikt door Symantec PCAnywhere. Als PCAnywhere is geïnstalleerd op een computer waarop dit foutbericht verschijnt, kunt u de website van Symantec bezoeken om te controleren of er oplossingen beschikbaar zijn voor uw versie van PCAnywhere.

De niet-Microsoft-producten die in dit artikel worden vermeld, worden vervaardigd door fabrikanten die geheel onafhankelijk zijn van Microsoft. Microsoft verleent dan ook geen enkele garantie, impliciet noch anderszins, omtrent de prestaties of de betrouwbaarheid van deze producten.

Als deze informatie geen uitkomst biedt bij het oplossen van het probleem of als u te maken hebt met symptomen die verschillen van de in dit artikel beschreven symptomen, wordt u aangeraden naar meer informatie te zoeken in de Microsoft Knowledge Base. Als u de Microsoft Knowledge Base wilt raadplegen, bezoekt u de volgende website van Microsoft:
http://support.microsoft.com (http://support.microsoft.com/)
Vervolgens typt u de tekst van het ontvangen foutbericht of typt u een beschrijving van het probleem in het veld Zoeken op ondersteuningswebsite (knowledge base).

Naar boven

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



ik hoop dat iemand hier iets wijzer van word en mij een link naar de GOEDE driver kan sturen....

SYSTEEM EISEN GRAPHIC CARD
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

General Information :
Manufacturer : VIA Technologies Inc (Giga-Byte Technology)
Model : VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Bus Type : AGP
Total Memory : 64 MB
Texture Memory : 92 MB
Processor : VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Converter : Internal
Refresh Rate (min/max) : 60/120 Hz

GPU Information :
Number of GPU : 1
Memory Type : DDR
GPU Frequency : 200 MHz
Memory Frequency GPU : 200 MHz

Video Bios Information :
Date : 04/22/05
ID : 98.F0.00.50
Driver : 6.14.10.212

General Features :
Width : 320 mm
Height : 240 mm
Pixel per inch : 96x96 dpi
bits per pixel : 32
Colour Bits/Planes : 1
Brushes : 4294967295
Pens : 4294967295
Markers : 0
Device Fonts : 0
Device Colours : 4294967295
Clip Output to Rectangle : Yes
Hardware Acceleration : Yes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



bedankt allemaal alvast
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan